Първата й кола всъщност е Mazda, жертва е на военен преврат и съвсем отскоро има ново лого
Малко компании могат да се похвалят с темпо на развитие, съизмеримо с това на корейската Kia Motors. Само допреди четвърт век компанията бе треторазреден производител на бюджетни и компромисни автомобили. Днес е един от глобалните играчи в автомобилния сектор, част от производител номер 4 на планетата, и създава всичко от компактни градски модели до спортни купета и тежки офроудъри. А също и много други неща, които обикновено остават извън полезрението ни.
20 неща за Kia, които вероятно не подозирате (ГАЛЕРИЯ):
16 от 20 | 20 факта за Kia, които може и да не знаете
16. Невинаги е била собственост на Hyundai
Kia бе независим производител чак до 1998. Година по-рано голямата азиатска финансова криза срина основните пазари на компанията и я тласна на ръба на фалита, инжекцията от Hyundai я спаси.
Още по темата:
-
Моделът така и не наследи 911, но има място в историята на марката
-
Компанията е замислена в Гърция, първата й кола е с тухли под капака, и едва не вкарва в затвора най-великия джазмен
-
Сменя името си от суеверие, първият й автомобил е откраднат, и инвестира по 1 милион долара в изследвания... на час
-
Петер Шрайер, президент по дизайна на Kia и Hyundai, в специално интервю за "КОЛЕЛА"