По навик смятаме електромобилите и държавните субсидии за покупката им за нещо, касаещо предимно богатия Запад на Европа. Но 2020 промени драстично нещата и в останалите части на Статия континент. Проучване на браншовата организация АСЕА показва, че вече само седем от 28-те членки на общността (ако броим и Великобритания) не предлагат субсидии на държавно ниво. Дори страни "от нашата черга", като Полша, Хърватия, Румъния или Словакия, вече предлагат щедри държавни помощи - от порядъка на четири- и дори петцифрени суми в евро. В галерията по-долу сме посочили максималния размер на субсидиите във всяка от страните-членки.
Къде с колко подпомагат електромобилите (ГАЛЕРИЯ):
Правителството на Макрон отпуска до 7000 евро за всякакви автомобили с емисии СО2 под 20 г/км, и до 5000 евро при връщане на стар автомобил и покупка на нов или употребяван с емисии под 50 г/км. Така на практика максималната възможна помощ от държава е 12 000 евро.
Дял на зареждаемите електромобили: 2.8%
БВП на глава от населението: 35 960 евро


5