По навик смятаме електромобилите и държавните субсидии за покупката им за нещо, касаещо предимно богатия Запад на Европа. Но 2020 промени драстично нещата и в останалите части на Статия континент. Проучване на браншовата организация АСЕА показва, че вече само седем от 28-те членки на общността (ако броим и Великобритания) не предлагат субсидии на държавно ниво. Дори страни "от нашата черга", като Полша, Хърватия, Румъния или Словакия, вече предлагат щедри държавни помощи - от порядъка на четири- и дори петцифрени суми в евро. В галерията по-долу сме посочили максималния размер на субсидиите във всяка от страните-членки.
Къде с колко подпомагат електромобилите (ГАЛЕРИЯ):
Дания - 4.2% дял на електромобилите, БВП на глава от населението - 53 270 евро
Белгия - 3.2% дял на електромобилите , БВП на глава от населението - 41 200 евро
Малта - няма данни за дела на електромобилите, БВП на глава от населението - 26 530 евро
Кипър - няма данни за дела на електромобилите , БВП на глава от населението - 24 920 евро
Литва - 0.4% дял на електромобилите , БВП на глава от населението - 17 340 евро
Латвия - 0.5% дял на електромобилите , БВП на глава от населението - 15 930 евро
На снимката: Благодарение на завода във Форст, където се прави електрическото Audi e-tron, Белгия е вече един от основните износители на електромобили


6