IMG Investor Dnes Bloombergtv Bulgaria On Air Gol Tialoto Az-jenata Puls Teenproblem Automedia Imoti.net Rabota Az-deteto Blog Start Posoka Boec Черно море

20-те най-продавани марки автомобили в България през 2020

За цели два бранда тази година всъщност се оказва по-силна от миналата

Бързото възстановяване на българския автомобилен пазар от коронакризата няма да се състои, ако се съди по данните на МВР за регистрираните нови коли през август. Много силният юли, с 3554 нови регистрации, даде подобни надежди, но през август сделките падат до 2274, с 42% по-малко от същия месец на миналата година.


Mercedes-Benz GLB 250, тест драйв
Mercedes-Benz е единствената марка, която през 2020 има осезаемо по-добри резултати, отколкото през 2019


Твърде вероятно е юлският бум да се е дължал на натрупани стари поръчки и закъснели заради карантинните мерки доставки. Все пак трябва да се отбележи, че август традиционно е по-слаб месец за пазара на нови автомобили. От началото на годината продажбите са 18 278, докато през същия период на миналата година са били 30 351 (39.8% спад).

Renault запазва водещата си позиция с 11.5% пазарен дял, следвана от дъщерната си марка Dacia и Skoda. Трябва обаче да вметнем, че данните на МВР се разминават забележимо с тази, подавани от вносителите към АСЕА, европейската браншова организация. Там подреждането изглежда по-различно, но официалните данни ще излязат в средата на септември.

Ефектите от кризата се усещат с различна сила - от около 70% спад при марки като Fiat, Suzuki и Opel, до далеч по-умерено свиване при премиум сегмента и дори отчетен ръст на годишна база при Mitsubishi и особено Mercedes. Впрочем негативните ефекти не се дължат единствено на коронавируса и масовото затваряне на икономиките. Влезлите в сила от 1 януари нови лимити на вредните емисии също оказват сериозна роля - заради тях от гамите на повечето марки отпаднаха най-изгодните предложения, а средната цена на автомобилите забележимо се повиши.


20-те най-продавани марки в България до август 2020 (ГАЛЕРИЯ):


0 от 500
  • #12
    1 rate up comment 0 rate down comment
    До №8 ( преди 3 години )
    Подпитах една колежка да и купя Дъстера, не го дава. Каза той е толкова здрав, че не иска друга кола. От мъжа и разбрах, че е на над 300 000 км направени от 0 км в България.
  • #11
    6 rate up comment 3 rate down comment
    Все пак говорим за Б ( преди 3 години )
    Пазарът в БГ никога не е бил значим и показателен.
  • #10
    1 rate up comment 0 rate down comment
    анонимен ( преди 3 години )
    ами прочети джереми кларксон за таргета на новото волво хс40 някаква джендърка си купила едно и не знаела как да изгаси двигателя и го оставила на паркинга пред дома си цяла нощ и на другия ден още работело и след това пред тенис клуба ами това изчерпва всичко то темата https://***.driving.co.uk/news/jeremy-clarkson-met-volvo-xc40-owner-didnt-know-switch-off-engine/
  • #9
    3 rate up comment 1 rate down comment
    анонимен ( преди 3 години )
    СФА са непоносими, постоянен рекет.
  • #8
    8 rate up comment 9 rate down comment
    анонимен ( преди 3 години )
    Единственото хубаво нещо на Рено е външния дизаин. Всичко друго е боклукчава работа. Особено скоростните им кутии.
  • #7
    8 rate up comment 11 rate down comment
    анонимен ( преди 3 години )
    Дачия и Рено са възможно най-слабо направените автомобили в ЕС.
  • #6
    9 rate up comment 4 rate down comment
    анонимен ( преди 3 години )
    номер 5, ти в коя Европа си бил, брато? Молдова? Или Карлуково?
  • #5
    6 rate up comment 17 rate down comment
    анонимен ( преди 3 години )
    Renault са *** в сравнение с Honda или Toyota.От европейските марки единствено Mercedes и Peugeot имат някои хубави модели заслужаващи покупка.Който е бил из ЕС знае че на пътя се срещат повече нови Mazda CX отколкото BMW или прехвалените но нискокачествени Volkwagen-и и Skoda.
  • #4
    4 rate up comment 19 rate down comment
    анонимен ( преди 3 години )
    волво не е шведска компания а китайски производител колко умен трябва да си за да се набуташ в автосалон на мото пфое и да си купиш китайско менте на автомобил тези 124 балъка нямат ли достъп до интернет не са ли чували за мерседес бмв ауди които са в сощия ценови клас една шкода е на по високо технологично ниво от това китайско волво а цената е на половина
  • #3
    1 rate up comment 11 rate down comment
    356 ( преди 3 години )
    Фантастично. Класацията само потвърждава, че голяма част от съгражданите ни, явно не се интересуват кой знае колко съществено от коли, показва че те не изявяват активни претенции отн.информираното си предпочитание, а купуват спрямо други стимули, може би по скоро като като уж евтина цена, реклама и др.подобни. Ако имаше разбивка и по модели,които дилъри са предлагали, и от тях кои са закупени, така щеше да е съвършено ясно, защо понякога и ограничения избор и спекул.цена, пречи на добрия избор.