IMG Investor Dnes Bloombergtv Bulgaria On Air Gol Tialoto Az-jenata Puls Teenproblem Automedia Imoti.net Rabota Az-deteto Blog Start Snimka Posoka Boec

Кои са 10-те най-продавани автомобила в света?

Сред тях няма нито един модел на европейска компания

Кои са били най-продаваните модели в света през 2019 година? Британското издание Auto Express се опита да даде отговора, събирайки данни от почти всички световни пазари, и стигна до някои на пръв поглед изненадващи резултати. Според извадката, девет от десетте най-продавани автомобила в света са на японски марки, а последната позиция в Топ 10 се заема от пикап, който се продава единствено в САЩ, Канада и Мексико.
    
  
  Volkswagen Ameo, Индия

Отсъствието на гиганти като VW от Топ 10 се дължи най-вече на навика им да използват специфични модели за различните пазари, като например създадения специално за Индия VW Ameo


Обяснението обаче е просто: японските производители обикновено използват едни и същи моделни имена за всички пазари, дори и когато между автомобилите има съществени разлики. И обратно, компании като Volkswagen имат множество модели, които са специфични за отделните пазари - като Santana, Lavida, Bora, Sagitar и Phideon за Китай, Atlas за Северна Америка, Gol за Южна Америка, Ameo за Индия, Vivo за Южна Африка. Статистиката на AutoExpress ги разглежда като различни модели дори когато между тях има сериозна близост. Единствените два модела, за които е направено изключение и продажбите им са пресметнати заедно, са Nissan X-Trail и Nissan Rogue. При тях обаче, ако не броим дребни разлики в екстериорния дизайн, на практика става дума за една и съща машина.

По-любопитното наблюдение от извадката е, че неудържимият ръст на SUV и кросоувър моделите продължава, въпреки порасналата им цена. Делът на този сегмент се е увеличил с 3 на сто само за година, до общо 39% от световния пазар (31.13 млн. автомобила). Rogue/X-Trail обаче е загубил позицията си на най-продаван SUV в света, изпреварен от Toyota RAV4 и Honda CR-V.


10-те най-продавани модела в света през 2019 (ГАЛЕРИЯ):

 

 

0 от 500
  • #26
    3 rate up comment 5 rate down comment
    но ( преди 3 месеца )
    Това са бюджетни коли, като цената им за Америка е повече от смешна, нормално е да са и най-продавани, и основните продажби да са САЩ. За мен новите коли са пълни с пластмаса и това не ми допада, а при хонда тази пластмаса е дори повече и от Пежо. Правих тест драй на ЦРВ...еми за 70к лева ,цена в България, е много дървено на висока цена,но това е при всички производители вече. Изключвам коли за по 150 - 200к лева.
  • #25
    8 rate up comment 0 rate down comment
    анонимен ( преди 3 месеца )
    Пичове, при нас е едно, в щатско е друго. Познавам американци, които когато дойде време да си избират нова кола отварят customer report и там пише, че най- надеждни са тойота и хонда, и той това си взема.
  • #24
    4 rate up comment 4 rate down comment
    Доктора ( преди 3 месеца )
    Ами тези коли са типичен американски бо--клук. Тука са прекалено скъпи и не си струват парите. Кой нормален човек ще купи Хонда Сивик с 1.0 моторче за 40 000+ лева??
  • #23
    8 rate up comment 13 rate down comment
    Христо ( преди 4 месеца )
    Никога не съм бил фен на дадена марла автомобил и когато тръгнах за избор на такъв тествах от класацията корола,рав 4 ,crv,акорд. Като се абстрахирам от надеждност,а гледам само усещане от шофиране,качество на материалите на допир,отваряне затваряне на врати и т.н. нямаше как да избера някои от тях. Купих си немски автомобил.
  • #22
    3 rate up comment 1 rate down comment
    356 ( преди 4 месеца )
    До #15 Не знам кой е този KLASIKA, но ще те помоля да се държиш прилично и да не употребяваш повече обидни квалификации и унижаващи определения !
  • #21
    23 rate up comment 2 rate down comment
    асфалтов ( преди 4 месеца )
    Пропов, масовият потребител също не го интересува мнението ти и затова купува точно, надеждни, леко скучни автомобили, защото от това имат нужда. А пък "вие европейците" карайте само Порше.
  • #20
    5 rate up comment 12 rate down comment
    анонимен ( преди 4 месеца )
    Прав си, но точно концернът с 15-тото поколение нафтова печка е на чело по технологии заедно с Мерцедес и БМВ
  • #19
    23 rate up comment 1 rate down comment
    анонимен ( преди 4 месеца )
    Високите технологии са новия лукс, не имитацията на дърво нито 15-тото поколение нафтова печка.
  • #18
    15 rate up comment 4 rate down comment
    анонимен ( преди 4 месеца )
    "Премиум" е плод на една пропаганда, ако сте гледали да си купите наистина премиум, мога да ви кажа, че базово оборудвани са по-голи дори и една дачия, я има 15о коня я не, ще трябва да си платите дори и за камера която я има във всичко което не е премиум.
  • #17
    9 rate up comment 23 rate down comment
    Пропов ( преди 4 месеца )
    За мен лично това е обратна класация. Масови пластмасови еднодневки. Не споделян избора на масовия потребител. Не купувам кола щото е удобна, икономична и има гооолям тачскрийн да шляпам по него. Тези коли се купуват защото изглеждат добре и са изгодни за богатото си оборудване. Да ама е важна първо техниката, пък после екстрите и оборудването. Щото все пак колата трябва да върви и да стъпва добре на пътя, да не потропва и поскърцва...абе ние европейците сме по капризни, ама си плащаме за това.