IMG Investor Dnes Bloombergtv Bulgaria On Air Gol Tialoto Az-jenata Teenproblem Automedia Imoti.net Rabota Az-deteto Blog Start Snimka Posoka Boec

20-те най-продавани марки автомобили в България през 2020

За цели два бранда тази година всъщност се оказва по-силна от миналата

Бързото възстановяване на българския автомобилен пазар от коронакризата няма да се състои, ако се съди по данните на МВР за регистрираните нови коли през август. Много силният юли, с 3554 нови регистрации, даде подобни надежди, но през август сделките падат до 2274, с 42% по-малко от същия месец на миналата година.


Mercedes-Benz GLB 250, тест драйв
Mercedes-Benz е единствената марка, която през 2020 има осезаемо по-добри резултати, отколкото през 2019


Твърде вероятно е юлският бум да се е дължал на натрупани стари поръчки и закъснели заради карантинните мерки доставки. Все пак трябва да се отбележи, че август традиционно е по-слаб месец за пазара на нови автомобили. От началото на годината продажбите са 18 278, докато през същия период на миналата година са били 30 351 (39.8% спад).

Renault запазва водещата си позиция с 11.5% пазарен дял, следвана от дъщерната си марка Dacia и Skoda. Трябва обаче да вметнем, че данните на МВР се разминават забележимо с тази, подавани от вносителите към АСЕА, европейската браншова организация. Там подреждането изглежда по-различно, но официалните данни ще излязат в средата на септември.

Ефектите от кризата се усещат с различна сила - от около 70% спад при марки като Fiat, Suzuki и Opel, до далеч по-умерено свиване при премиум сегмента и дори отчетен ръст на годишна база при Mitsubishi и особено Mercedes. Впрочем негативните ефекти не се дължат единствено на коронавируса и масовото затваряне на икономиките. Влезлите в сила от 1 януари нови лимити на вредните емисии също оказват сериозна роля - заради тях от гамите на повечето марки отпаднаха най-изгодните предложения, а средната цена на автомобилите забележимо се повиши.


20-те най-продавани марки в България до август 2020 (ГАЛЕРИЯ):


0 от 500