IMG Investor Dnes Bloombergtv Bulgaria On Air Gol Tialoto Az-jenata Puls Teenproblem Automedia Imoti.net Rabota Az-deteto Blog Start Posoka Boec Черно море

Как Toyota създаде своя отговор на Hummer

Mega Cruiser и до днес си остава най-големият автомобил, правен от японците

През 2020 година своя 25-и рожден ден отбеляза един позабравен, но много интересен модел на Toyota – Mega Cruiser. И до днес това е най-големият SUV, създаван от Toyota, като е бил предназначен за японската армия. Също така се оказва полезен и за различни спасителни служби, а медиите бързо го наричат „японския отговор на Hummer H1”. В Toyota не крият, че Mega Cruiser е вдъхновен от Н1, а лимитирана серия успява да стигне и до пазара в Япония.


Toyota Mega Cruiser

Между 1995 и 2002 Toyota продава около 100 бройки от „цивилната” версия на Mega Cruiser, като моделът е бил само за японския пазар – с десен волан и цена, равняваща се на около 80 000 евро.

С дължина над 5 метра, широчина 2,2 метра и височина 2,1 метра Mega Cruiser всъщност е по-голям и от H1. Теглото му е почти 3 тона, като може да носи 750 кг товар.

Двигателят е 4,1-литров 4-цилиндров турбодизел с мощност малко над 150 конски сили, трансмисията е 4-степенен автоматик, а моторът задвижва и четирите колела посредством три заключващи се диференциала. С други думи, способен офроудър, който обаче е повече от тромав на магистралата.

Гумите са 37-инчови, просветът – 42 сантиметра, спирачките са вкарани в корпуса, четирите колела са управляеми, а на борда има и система за понижаване и повишаване на налягането в гумите. Все пак, военните държат да могат да минат отвсякъде.


Вижте някои от версиите на Mega Cruiser (ГАЛЕРИЯ):

Снимки: Toyota


0 от 500
  • #6
    0 rate up comment 0 rate down comment
    анонимен ( преди 3 години )
    Да, и скъпите ресторанти не залагат на бройката,а на качеството и по-високата цена. За бедната тълпа има МакДоналдс. Но те не са еталон за ресторант и храна.
  • #5
    6 rate up comment 0 rate down comment
    анонимен ( преди 3 години )
    Хибрида на Тойота не се оказа,че бил с крадени патенти,а един патент от хилядите на Тойота са го платили на изобретателя му, мисля,че български инженер и свързано с трансмисията,а не с хибрида.
  • #4
    6 rate up comment 0 rate down comment
    анонимен ( преди 3 години )
    Всичко което си изброил,че не са измислили японците , не са го измислили и германците. Всичко са американски открития,ама кой да чете! Колкото са ги копирали японците, точно толкова са копирали и германците от американците. Ако не бяха копирали германците от американците днеска и една германска кола нямаше да има. Така че стана смешен с неосведомеността си. В желанието си да критикуваш японците, показа,че германците са копирали.
  • #3
    5 rate up comment 1 rate down comment
    анонимен ( преди 3 години )
    Технологиите в 21 век са японски. Преди 100 г. хибрид няма ама нищо общо с днешния. За днешен хибрид и водородна кола патентите се държат от японците.
  • #2
    7 rate up comment 2 rate down comment
    анонимен ( преди 3 години )
    Всички крадат от японците. Всички съвременни технологии се създават в Япония и после копират от германци и други. Хибридите най-добрите и с най-много патенти са Тойота, водородните коли са Тойота.Дори БМВ копира от тях и двете технологии.
  • #1
    4 rate up comment 10 rate down comment
    Факт! ( преди 3 години )
    Много просто чрез Крадене както всички с дръпнати очи.!.