Японският производител Toyota публикува резултатите от продажбите на нови автомобили от началото на годината, които показват, че компанията изпреварва всички останали с темповете си на възстановяване от кризата, причинена от пандемията от коронавирус.
За изминалия месец Toyota е реализирала 706 500 нови коли, което е с 16% по-малко от резултата за юни 20109 г. Тези резултати се дължат най-вече на продажбите в Китай, който се увеличават в 3 поредни месеца, докато на европейския пазар се отчита спад с 11,5%.
В Япония продажбите са се възстановили до 77,3%, след като през юни бяха отменени ограничителни мерки, действащия през април и май. Големият проблем пред марката е намалените с 31% обеми на производство, които се отразяват и на пазарните резултати.
Като цяло, през юни производството е възстановено на 76% от нивата за същия период на 2019 г. (през април намалението беше с 50,8%, а през май – с 54,4%). От Toyota отчитат, че второто тримесечие е по-слабо за компанията, като спадът на резултатите се дължи на икономическата криза и временното затваряне на повечето автосалони по света.
Най-успешният модел на марката от началото на годината е кросоувърът Toyota RAV4, чиито световни продажби достигат 426 000 единици. От тях 72 000 са реализирани на китайския пазар, където моделът отчита увеличение с 15% в сравнение с 2019 година.
Снимка: Toyota