fallback

Кога електромобилите ще струват колкото нормалните коли?

До 2030 година себестойността на по-компактните ще падне до 16 000 евро, твърдят експерти

До 2030 година електрическите автомобили все още ще бъдат значително по-скъпи от конвенционалните автомобили с ДВГ. До този извод стигнаха експертите на консултантската агенция Oliver Wyman, която подготви доклад за вестник "Файненшъл Таймс".

По-специално те посочват, че към началото на следващото десетилетие средните разходи за производство на компактен електрически автомобил ще спаднат с повече от 1/5 и ще достигнат 16 000. Това ще бъде с 9% по-скъпо в сравнение с производството на бензинови или дизелови автомобили. Проучването разкрива сериозна заплаха за производители като Volkswagen и PSA Group да получат по-малко печалба.

В същото време, съдейки по многобройните прогнози, цената на най-скъпия компонент на електрическия автомобил - батерията, ще намалее почти наполовина през следващите няколко години. В доклада се казва, че до 2030 година цената на 50-киловатчасова батерия ще падне от сегашните 8000 на 4300 евро. Това ще се случи поради пускането на няколко завода за производство на батерии, като постепенното увеличаване на капацитета им неминуемо ще намали цената на батериите. Анализаторите споменават и за потенциални технологични пробиви, като нарастващото използване на твърдотелни батерии, технология, която днес все още са развива.

В момента някои компактни електрически автомобили се предлагат на пазарите в Европа и Китай на цени по-ниски от автомобилите с ДВГ, въпреки по-високата им себестойност. Това обаче е заслуга на държавните програми за субсидиране на екологично чист транспорт.

fallback
  • #16
    До #7 ( преди 4 години )
    Пич, научи се да смяташ. 20 000км са по 55км/ден. Няма електромобил, който да не може да ги мине.
  • #15
    анонимен ( преди 4 години )
    Имам чувството че тука пишат само хора които не ходят на работа. С каквато и да е кола от единия край на София до другия са под 20 км / люлин-младост /. Демек електричката отива и се връща без проблеми дори и през зимата. Изгорените за деня в най-лошия случай 10 киловата - при разход от 25 квт/100км се зареждат на нощна енергия от обикновен контакт без проблем за периода от 12 до 6 и струват лев и 20. ДВГ за тези 40 км дори да е дизел ще си лапне 3 литра нафта = 5.00 / четири пъти по-скъпо /.
  • #14
    До 13 ( преди 4 години )
    Точно тези модели с малък пробег на старо са най-неизгодни я мине 50хил км я не и ще трябва да се сменя батерия за хиляди евро а така дори не може да се продаде освен за части за това и моделите с голям пробег на зареждане запазват много повече стойността си
  • #13
    Собственик ( преди 4 години )
    До 10: 3400 кВтч по цени на ЧЕЗ нощна тарифа са 424.42 лв. Пак казвам, 380 лв ми е тока на колата за година (малко на дневна, предимно на нощна с таймер и заряд на безплатни станции). Имам познат, държавна работа в друг град, дават му 300 лв на месец за гориво. На месец. "Спестяване йок" е само в празните ви приказки. Спирам да пиша, губене на време е.
  • #12
    до 11 ( преди 4 години )
    В мобилето Leaf са между 15 и 20 бона. За тия пари има и Volt, дето става и за извънградско. Който взима 1.5 - 2 на месец няма грижи. Има приложение ВсичкоТок и там безплатните зарядни се виждат. За какво преустройство говорим, на мен поточния ми бойлер е 7 киловата.
  • #11
    анонимен ( преди 4 години )
    Някои се правят на загрижени няма как за мнозинството да стане изгодно изведнъж а се почва от по-скъпи модели и мощни модели за сравнително богати хора с цени на аналогичен дизелов автоматик разбира се България е 5-6 години назад такъв е стандарта то е ясно че дори в З. Европа и Калифорния колите с ДВГ (сред всички коли не само новите) ще са мнозинство поне още 20 години а сред новите поне още 10 (хибридите също се увеличават)
  • #10
    Тинтири-минтири ( преди 4 години )
    Собственико, тази кола като нова струва 70 000 лв +. към тях трябва да добавиш и инвестицията за този 7.4 кВч уолбокс и съм почти сигурен, че трябва разправия с енергото за ъпгрейд и още пари за инсталацията на къщата. За 7 години или около 140-150 хил км батерията ти е станала буквално негодна вече (под 80% се смята за негодна) - не успявам да измисля вариант как точно ще ги избиеш тия пари за 5-7 години ползване. И нали се сещаш, че не всички имат възможност да инсталират 7.4 кв зарядно...
  • #9
    анонимен ( преди 4 години )
    8, безплатното зреждане няма да е вечно (както направиха и Тесла). Но елементарна сметка показва, че за 20к км пробег при 17квч/100 км разход (оптимистично), са нужни 3400 квч. трябват а това са доста повече от 500лв. По цени в Германия (30ст квч, също оптимистично) са над 1000 евро. За България е по-евтино, но чак 500лв не е. Карай си я със здраве, но недей такива заблуди за разходите. за дизел с 5/100 разход са 1000л (при цена 1.10Е/л) идва доста идентично. Спестяване йок.
  • #8
    Собственик ( преди 4 години )
    Работата ми е на 20км от нас. Отделно водене деца, пазар, трипчета около Сф. Жена ми също я кара. Колата не се спира. Най-много съм стигал до Пловдив с един заряд. По обратния път обаче има наклон и се налага зареждане в Пазарджик. Нека не забравяме: всичко под 40 кВтч батерия, е градски автомобил! Ежедневното каране градско мъчи колите на бензин и дизел (особено дизел) и бърка най-много в джоба. За извънградско си има други коли и цени.
  • #7
    Собственик ( преди 4 години )
    Последната година съм й навъртял 19200 км, зареждана е само на домашна станция 7.4кВ и на безплатни публични (общински и на Киа Моторс). За ток съм дал всичко на всичко 380 лева. Това е! Дискове и накладки не се сменят (при двигателно спиране пълни батерията) Антифриз няма, защото Leaf няма охлаждане/подгрев на батерията. Колата е фейслифтова с термопомпа и CHAdeMO порт. Благодарение на нея, пробег зимата до 100, лятото до 140. Колата се кара ежедневно и се продава, който има интерес.
fallback
Последни