fallback

Кога електромобилите ще струват колкото нормалните коли?

До 2030 година себестойността на по-компактните ще падне до 16 000 евро, твърдят експерти

До 2030 година електрическите автомобили все още ще бъдат значително по-скъпи от конвенционалните автомобили с ДВГ. До този извод стигнаха експертите на консултантската агенция Oliver Wyman, която подготви доклад за вестник "Файненшъл Таймс".

По-специално те посочват, че към началото на следващото десетилетие средните разходи за производство на компактен електрически автомобил ще спаднат с повече от 1/5 и ще достигнат 16 000. Това ще бъде с 9% по-скъпо в сравнение с производството на бензинови или дизелови автомобили. Проучването разкрива сериозна заплаха за производители като Volkswagen и PSA Group да получат по-малко печалба.

В същото време, съдейки по многобройните прогнози, цената на най-скъпия компонент на електрическия автомобил - батерията, ще намалее почти наполовина през следващите няколко години. В доклада се казва, че до 2030 година цената на 50-киловатчасова батерия ще падне от сегашните 8000 на 4300 евро. Това ще се случи поради пускането на няколко завода за производство на батерии, като постепенното увеличаване на капацитета им неминуемо ще намали цената на батериите. Анализаторите споменават и за потенциални технологични пробиви, като нарастващото използване на твърдотелни батерии, технология, която днес все още са развива.

В момента някои компактни електрически автомобили се предлагат на пазарите в Европа и Китай на цени по-ниски от автомобилите с ДВГ, въпреки по-високата им себестойност. Това обаче е заслуга на държавните програми за субсидиране на екологично чист транспорт.

fallback
  • #6
    Тинтири-минтири ( преди 4 години )
    Дерзай собственико! Даже не само ти спестява ми ще ти и повръща парици електричката. Само трябва да въведеш в борд компютъра IBAN и BIG и парите потичат в сметката. Пожелавам ти да си вземеш 2 и скоро ще си милионер :)
  • #5
    до Тинтири ( преди 4 години )
    ееееех как те немА да обясниш на Нико Розберг миналата седмица да не си купува Rimac C-Two! 4 електромотора, 1914 коня, 2300 нютонметра, 2 предавки, Макс. скорост: 412 км/ч. Ускорение 0-300км/ч: 11.8 секунди, 0-100 км/ч: 1.97 секунди! На видеото с покупката Розберг вика: това е по-бързо от моята Формула 1, тя прави 100 за 2.6 сек... Хах!
  • #4
    анонимен ( преди 4 години )
    2 - я пак, но малко по подробно: колко пари си дал за заряд и колко км си изминал?
  • #3
    анонимен ( преди 4 години )
    общо взето никога, освен ако не се случи революция при батериите. Но предвид, че един телефон не могат да направят, който да изкара повече от ден-два без да се зарежда - това е малко вероятно да се случи. Отдено както е казал 1 - матерялите ще поскъпнат и т.н.
  • #2
    Собственик ( преди 4 години )
    Минаваш половин милион километра и за 4000 евро си купуваш нов автомобил. Идеалка! На година карам 19-20 хил. км с Leaf 1 и спестявам по 4000 лева за гориво. Дотук съм дал само 50 лв за заряд на платени станции. Тоест за 2 години съм избил батерията. С кой точно дизел ще стане тая работа? Сегашната ми батерия е на 7г. и има 75% остатъчен капацитет. Т.е. 5 години съм предница. Т.е. на всеки 7-8 години можеш да сменяш колата само от спестени пари (гориво, консумативи, ремонти, данък, синя зона ;)
  • #1
    Тинтири-минтири ( преди 4 години )
    Аххх... пак ни осведомявате за мокрите сънища на ватманите... амиии не! Може да се увеличи производствения капацитет на батериите - т. е. икономия от мащаба да се осъществява, но това неминуемо ще доведе до скок на суровините. За това даже Мъск предупреди, така че пак е танто за танто и е поредното електрическо тинтири минтири ;)
fallback
Последни