До дебюта на новите BMW M3 и M4 остава по-малко от месец и това е отличен повод да си спомним историята на модела, чието начало беше дадено през 1985 година. Ако на тогавашния шеф на BMW – Еберхард фон Кюнхайм, някой му бе казал до какво ще доведе идеята за пускането на 5000 хомологационни бройки от една много бърза кола – в случая BMW M3 Е30, той вероятно би се изненадал.
10 мига от живота на BMW M3/M4 (ГАЛЕРИЯ):
BMW M3 (Е30)
Освен отличителните си черти, включващи още престилка на предната броня, различни прагове и спойлер на багажника, баварците правят и други подобрения. За подобряване на обтекаемостта свирепата „тройка“ получава наклонени задни стойки, а ветровото стъкло е с различна форма. В крайна сметка коефициентът на аеродинамично съпротивление Сx е снижен от 0,38 до 0,33. Днес с такъв показател може да се похвали всеки втори кросоувър.
Освен отличителните си черти, включващи още престилка на предната броня, различни прагове и спойлер на багажника, баварците правят и други подобрения. За подобряване на обтекаемостта свирепата „тройка“ получава наклонени задни стойки, а ветровото стъкло е с различна форма. В крайна сметка коефициентът на аеродинамично съпротивление Сx е снижен от 0,38 до 0,33. Днес с такъв показател може да се похвали всеки втори кросоувър.
Снимки: BMW