България е един от най-добре развитите пазари за газови уредби в Европа - четвърта по брой на газстанциите (за пропан-бутан) и първа по тяхната гъстота. По данни на МВР към юли 2020 по пътищата се движат общо 330 182 автомобила на пропан-бутан и компресиран природен газ. И въпреки това около газовите уредби витаят немалко всеобщи убеждения, които не отговарят съвсем на фактите. Газът е напълно екологичен; газът удължава живота на двигателя; колата на газ е подвижна бомба - нека видим какво всъщност се крие зад "нещата, които всички знаят".
8-те най-големи мита за газовите уредби (ГАЛЕРИЯ):
Газът е по-опасен от бензина
В същото време обаче автомобилите с газова бутилка не са чак такива подвижни бомби, каквито ги изкарват някои. Първо, правилната поддръжка снижава рисковете до минимум. И второ, налягането на газа в бутилката съвсем не е 16 атмосфери, при колкото се зарежда той на газ-станцията. Мултиклапанът в бутилката оставя 15% от съдържанието в газообразно състояние и 85% - в течно, при което налягането пада вече до 8 бара. До толкова са напомпани и гумите на по-големите камиони.
В същото време обаче автомобилите с газова бутилка не са чак такива подвижни бомби, каквито ги изкарват някои. Първо, правилната поддръжка снижава рисковете до минимум. И второ, налягането на газа в бутилката съвсем не е 16 атмосфери, при колкото се зарежда той на газ-станцията. Мултиклапанът в бутилката оставя 15% от съдържанието в газообразно състояние и 85% - в течно, при което налягането пада вече до 8 бара. До толкова са напомпани и гумите на по-големите камиони.