В началото на август аукционната къща Gooding & Company даде началото на малка революция по отношение на придобиването на класически автомобили. Така лизинговането на някои от най-скъпите и екзотични автомобили в световната история се оказа възможно. Например, Ferrari 275 GTB от 1966 година версията Long Nose , което е оценено на 3,25 милиона долара, започва да изглежда доста по-достъпни през лизинговата схема на Putnam Leasing – първоначална вноска 650 000 долара и след това по 33 095 долара на месец за 5 години.
Същата компания предлага да финансира и Ferrari Enzo от 2003 година с цена 2,6 милиона долара – 520 000 долара начална вноска, а след това по 25 689 долара на месец за 60 месеца плюс данъци и такси. Оказва се, че вноските са същите и за F50 от 1995 година, като става въпрос за една от точно 55 коли за американския пазар. При F40 (213 коли за пазара в САЩ навремето) сумите са по-скромни – 300 000 долара първоначална вноска и после по 14 459 долара на месец за 5 години.
Хубавото на схемите, предлагани на аукциона на Gooding & Company е, че те не ограничават само с модели на Ferrari.
Винаги сте искали Mercedes 300 SL от 1955 година? Но нямате парите накуп. Тогава започваме с 280 000 долара начална вноска и после по 13 650 долара на месец за пет години. Дори класика като Bugatti Type 57 Cabriolet от 1938 може да се изплати на вноски – 220 000 долара плюс 60 вноски по 16 049 долара.
Дали това нововъведение ще се наложи на консервативния пазар на скъпи класически автомобили? Много е рано да се каже, но определено ще се намерят смелчаци, които ще се пробват.
Снимки: Gooding & Company