IMG Investor Dnes Bloombergtv Bulgaria On Air Gol Tialoto Az-jenata Puls Teenproblem Automedia Imoti.net Rabota Az-deteto Blog Start Snimka Posoka Boec

Мъск намекна какво да очакваме от „европейската“ Tesla

Конкурентът на VW ID.3 и Peugeot e-208 вероятно ще се казва Model 2

Tesla трябва да продължи своя глобален тласък за увеличение на обема на производство и да се утвърди като лидер при електромобилите в света, като предложи достъпен хечбек. Това заяви главният изпълнителен директор на компанията Илон Мъск на среща с инвеститори и експерти, цитиран от британското издание Autocar.


Tesla


Смята се, че новият модел ще е насочен към Европа, като ще бъде изграден на базата на кросоувъра Model 3. Производството му ще се осъществява в новата фабрика на Tesla, която се строи край Берлин (Германия). То ще стартира не по-рано от края на 2021 година, когато съоръжението трябва да бъде готово.

„За да успеем в мисията си и да запазим позициите си, трябва да направим автомобилите си достъпни. В момента те не са такива. Ще предложим компактно превозно средство със сериозен капацитет, което ще ни позволи да се противопоставим на конкурентите“, каза още Мъск.

Появата на бъдещия хечбек на пазара все още не стои на дневен ред пред Tesla, тъй като преди него трябва да стартира производството на камиона Semy, на суперколата Roadster и на пикапа Cybertruck. Излизането на подобен електромобил обаче ще гарантира на американската марка, че ще може в реални условия да се конкурира с новите хечбеци Volkswagen ID. 3 и Peugeot e-208.


Tesla Model 3


Първият от тях струва около 30 000 евро в най-евтиния си вариант, докато сега най-достъпната Tesla Model 3 (на снимката) в Европа се предлага за 49 000 евро. За да успее в мисията си, Tesla трябва да свали цената на новия си модел. Това ще стане благодарение на новия процес на производство, на който ще се залага във фабриката в Берлин.

При него се залага на гигантска машина за изливане на алуминий, която значително опростява превръщането на рамата в една конструкция. Това обикновено става чрез сгъване, заваряване и залепване на множество панели и детайли. Според Мъск обаче, новата технология вече се използва за производството на Model 3 в завода на Tesla в Калифорния. Тя намалява отделните части на рамата от 70 на 2, което я прави по-евтина и по-опростена.

На теория новата машина може да бъде използвана при направата на бъдещия хечбек, но за постигане на конкурента цена Tesla ще трябва да намали производителността и пробега на модела. В момента Model 3 се предлага с батерия с капацитет от 50 кВт/ч, която осигурява изминава на 409 км (според цикъла WLTP)

Другият въпрос, който вълнува публиката, е името на бъдещия модел. Мъск вече заяви, че иска да се отдалечи от концепцията S3XY за названията на електромобилите на марката, но в каква посока ще поеме не е ясно. Според запознати с намеренията на Tesla, европейският хечбек ще получи името Model 2.

Снимки: Autocar

0 от 500
  • #20
    7 rate up comment 6 rate down comment
    анонимен ( преди 8 месеца )
    Уж модел 3 щеше да е най-достъпния модел на Тесла, уж цената му щеше да е 30000 долара което е 24000 евро а най-евтината версия на модел 3 в Европа започва от 49000 евро. Тоест 61000 долара!!! После, защо не продавали много в Европа. Еми с тия цени и тия евтини пласмаси, течащи багажници и липса на сервизи, предполагам, че фиаското с германския завод бързо ще приключи.
  • #19
    6 rate up comment 11 rate down comment
    Тинтири-минтири ( преди 8 месеца )
    В момента, в който отвори завода в Берлин, друсания апапин ще разбере, че да работиш в Европа не е като да работиш в САЩ, и не е като да си стиснеш ръце с партията в Китай. Че правилата са, за да се спазват и работниците не са роби. Вие си живейте с мисълта, че това ще го направи пазарен лидер, за целта му трябва продукт, не фабрика! На Афрото му предстои обновяване на модел S и X, сегмент със слаби продажби, Роудстъра е още по-специфичен. А Модел 3 започва 4та година и е вече стар.
  • #18
    18 rate up comment 1 rate down comment
    Гост ( преди 8 месеца )
    Не разбирам защо спорите във форума - според мен всичко е ясно и нормално - Тесла водят в технологиите защото започнаха първи и от нулата, другите производители водят в качеството на сглобката защото имат опит. След време ще се настигнат и значение ще има само инвестициите в батериите
  • #17
    9 rate up comment 8 rate down comment
    анонимен ( преди 8 месеца )
    В момента в който отвори завода на тесла в Европа, чао, чао на всички останали.
  • #16
    11 rate up comment 4 rate down comment
    анонимен ( преди 8 месеца )
    Китайците ще дойдат малко по късно. Сега още разучават колите на Тесла и правят прототипи. След няколко години ще залеят пазара с техни евтини модели. На практика ще ползват същата стратегия с която завладяха пазара на смартфони и компютри.
  • #15
    4 rate up comment 2 rate down comment
    До 12 и 13 ( преди 8 месеца )
    По-скоро ти си сектанта хейтър срещу Мъск и Тесла и част от тези с нереалистични крайни мнения като например в единия случай че Тесла ще завладее целия свят включително Япония и Германия само изчакайте още 10 години а в другия глупости като твоите че Тесла ще изчезне или ще е под 1% въпреки многото фабрики обаче само още малко и така вечно а според мен Тесла ще има значителен дял в Европа с моделите от Берлин но няма да са първи по продажби
  • #14
    10 rate up comment 4 rate down comment
    VAYK ( преди 8 месеца )
    Американеца ще каже истината на 22.09, а след пускането на немската фабрика само носталгията на немците ще спаси ФВ. Колкото до останалите w EU, най силни са Ренде със Зоито....Мъскчето няма да се цели толко надолно към клас А-Б! Европейските премиум марки не могат да се похвалят с ускоренията и пробега, които имат Tеслите! Те бяха добри производители на автомобили и не са добри на електромобилите! Китайците от толко години са със субсидии и така и не успяха да изкарат съперник на Тесла!
  • #13
    6 rate up comment 5 rate down comment
    Тинтири-минтири ( преди 8 месеца )
    Мислите за пазара на коли от позицията не фенове на Т'сла, за масовия потребител 3500те конски сили и 0.006те стотни от секундата до 100 не са показател по който избират автомобил. За масовия потребител 100-150 конски сили са достатъчно, особено в Европа и ако не сте арабски шейх за който парите нямат значение цената е в основата на всяко решение, а за европееца 5-6 000 евро са сериозен аргумент, за него и 1000 евро са важни, защото той си цени парите, той не е първеню като ***!
  • #12
    3 rate up comment 7 rate down comment
    Тинтири-минтири ( преди 8 месеца )
    До 11 - О боже... ясно е, че пък ти си от сектантите на Тесла и Мъск е единствения гуру. Що си мислиш, че Пежо и европейците като цяло няма да правят нови модели? Пежо почва от 208 и следващите години продължава електрификация нагоре по гамата. Но ОК дай да зарежем Пежо - Какво да кажем за Фолксфаген? До края на годината пускат ID.3, вече се готви ID.4 истински масови автомобили еквиваленти на същия тоя Голф, но на половин цена! Забрави за 600 км в компактен автомобил! Той става непродаваем!
  • #11
    8 rate up comment 3 rate down comment
    До 10 ( преди 8 месеца )
    Ти пък много разбираш ясно е че си хейтър и злобееш постоянно но работата е че Пежо за 30 Хил евро предлага нещо в класа Поло-Клио с 300км и 135коня а този Модел 2 да предположим че базово ще е 35хил (Модел 3 е 49хил евро но с 10% мито и транспорт от Калифорния) и предлага 400км и 250 коня в класа на Голф/Фокус с опция 600 км за 5-6хил евро отгоре нещо съвсем различно без цел непременно да продава най-много. Ясни са твоите номера да сравняваш 208 с вносен модел от САЩ в класа на 508