IMG Investor Dnes Bloombergtv Bulgaria On Air Gol Tialoto Az-jenata Puls Teenproblem Automedia Imoti.net Rabota Az-deteto Blog Start Posoka Boec Черно море

Парадоксът Tesla: най-калпавите, но и най-обичаните коли

Компанията на Мъск е последна по качество, но първа по клиентски симпатии според J.D.Power

Акциите на Tesla най-после тръгнаха надолу след месеците на неудържим растеж и загубиха около 22% от стойността си миналата седмица. Но и така си остават баснословно високи за компания, която никога не е декларирала годишна печалба, а само загуби.
  
  
Tesla, разноцветни врати
 Eдин от най-нашумелите примери за специфичното качество на Tesla: тази кола с две различно тапицирани врати бе доставена на клиент миналата година


Анализаторите предлагат множество различни обяснения за това. Едно от тях е и т. нар. "парадокс Tesla", отбелязва Питър Коън в анализ за американския Forbes. "Парадоксът Tesla" се изразява в това, че качеството на автомобилите на компанията е много ниско, но потребителите въпреки това ги харесват и са склонни да преглъщат проблемите.

"Ниско" е дори меко казано: в последното изследване на J.D. Power компанията отчете средно 250 повреди на всеки 100 автомобила, при средно за индустрията 166 на 100.
  
  
Tesla, качество
 Нашият личен опит с Model S в Automedia и "КОЛЕЛА": почти нов автомобил с малък пробег, но вече с кондензирала влага в светлините...
  
     
По този показател компанията е убедително на последно място. "Откъде идва лошото качество? Не е от това, че колите им са електрически", обяснява Дейвид Сарджънт, вицепрезидент на J.D. Power. "Проблемът е в самото производство, в основните неща. Отвън има проблеми в напасването на панелите, затварянето на вратите, аеродинамичния шум и качеството на боята. Вътре панелите по таблото не съвпадат точно при монтажа, има скърцания и тракания, които са още по-отчетливи, защото колата е тиха".
   
  
Tesla, качество

... и с твърде колебливо пасващи панели


Изненадващото заключение от проучването на J.D.Power обаче е, че това не е достатъчно да отблъсне клиентите. В анкетата за привлекателност Tesla получава 896 точки от 1000 възможни - най-високият показател изобщо. На второ място е Porsche с 881, на трето - Dodge с 872. Клиентите на компанията на Мъск сочат като най-добрите качества на електромобилите тяхното светкавично ускорение, нисък център на тежестта и опростено табло с един голям сензорен екран за всички функции.

В потърждение за тезата за лошото качество Forbes цитира опита на свой читател, на име Бил Гордън, който за 6 години притежание на Model S е имал над 30 извънредни посещения в сервиза с автомобила. Проблемите са в широк спектър - стъклата не се затварят, екранът спира да работи, в един момент всички врати блокират и на клиента се налага да влиза през багажника, после пък колата необяснимо спира при 200 мили оставащ обхват... Във всички тези случаи поддръжката на Tesla се е държала грубо, отричала е, че има проблем, и в половината от казусите не е успяла да отстрани повредата.
  
  
Tesla, качество

     

Гордън е категоричен, че повече не би си купил кола от Tesla - и заради ниското качество, и заради лошото обслужване. Той е допълнително огорчен от факта, че е бил от първите клиенти, от ранните ентусиасти на компанията по времето, когато тя продаваше само по няколко хиляди автомобила годишно. "Щом Tesla отблъсква дори искрените си почитатели, и се опитва да ги убеди, че неумелото производство и лошото обслужване са норма, това няма как да не рефлектира зле върху компанията. И загатва за още по-големи проблеми в бъдеще", отбелязва Гордън в писмото си до изданието.

0 от 500
  • #22
    4 rate up comment 1 rate down comment
    Xxx ( преди 3 години )
    Във Русия има една национална особеност а именно , че човешкият живот не се зачита. Техният начин на "воюване" е бил да хвърлят войниците като месо.При такъв тип "воюване" със неограничен човешки ресурс който е също и фанатизиран от марксиската идеология нямаш нужда от добри танкове или оръдия. Също така са получавали помощ през аляска...
  • #21
    0 rate up comment 0 rate down comment
    до 18 от амиии... ( преди 3 години )
    Не искам да сравнявам директно танковете. Всичко, което пишеш е вярно. Имах предвид нещо подобно като 19-ти, както и всичко, което вече съм обяснил, без да ги сблъсквам един с друг. Идеята на сравнението ми е в друга посока.
  • #20
    4 rate up comment 2 rate down comment
    Xxx ( преди 3 години )
    Ниското качество на теслите е характерна черта на всички коли и техника пройзвеждани във usa.Само германците правят нищо което може да го купиш и да го използваш 5 години със минимум проблеми, и това се дължи на техният прагматизъм и работохолизъм.
  • #19
    12 rate up comment 7 rate down comment
    анонимен ( преди 3 години )
    Как изобщо може да сравнявате Порше с това каруцарско изпълнение Тесла? Вие Порше така по от близо виждали ли сте?
  • #18
    3 rate up comment 1 rate down comment
    Боро ( преди 3 години )
    До 16 Амииии, Тигъра, за скъсана верига е трябвало да бъде транспортиран в ремонтен завод, като буксирането е ставало с друг Тигър, тъй като нищо друго не го помествало. Което означава 2 Тигъра извън строя! Ширината на веригите е надвишавала ширината на вагоните, и е транспортиран разглобен, мога да продължавам още часове..... Това съвършена машина ли е?
  • #17
    6 rate up comment 2 rate down comment
    ШпБоро ( преди 3 години )
    Към #16 Това с хубавите немски и скапаните руски танкове е невярно и част от пропагандата, системно подавана под формата на информация. 1. Танковете не бива да се сравняват пряко един с друг. През ВСВ обикновено сблъсъка е танк с противотанково оръдие. Не им мерете данните! Т34 е създаден за бърз пробив и завоюване на плацдарм дълбоко в тила на врага, а не за това да спира Тигъра, за тази цел си има противотанкови оръдия и тежки танкове. Тигъра е бил крайно неудачна за война машина!
  • #16
    12 rate up comment 0 rate down comment
    Боро ( преди 3 години )
    Чак пък най обичани! Всяка трета статия е или за Тесла, или за Илон! Кой плаща за това, и защо?
  • #15
    3 rate up comment 2 rate down comment
    Амиии... ( преди 3 години )
    Добре де, през 2-рата св. война немските танкове са били супер качествени, почти като швейцарски часовници. Руските Т-34 от своя страна са били тоно обратното. Но последните са били произвеждани в пъти по-големи количества, евтини, лесни за рамонт и поддръжка и на принципа "в битка животът им и без това е извънредно кратък - защо да хабим време и ресурси, та да ги правим като часовници. Е - изглежда последното е сработило. Явно и в днешно време този принцип дава резултат.
  • #14
    13 rate up comment 3 rate down comment
    до 13 швабен ( преди 3 години )
    Колега, ДВГ отдавна не са тракалници и пушещи! А ако твоята представа за тях е такава, то проблема е твой, не е на ДВГ! Апропо, пропуснал си "немските лоени мозъци" и "мошениците от ВАГ"!
  • #13
    1 rate up comment 5 rate down comment
    До 12 ( преди 3 години )
    Съгласен съм, аз и 3 години не мога да изкарам с една, винаги почвам да гледам новата,. Та лизинг ме устройва идеално, а не и слугувам - мачкам я здраво и не жаля газ - знам че и без това е уличница.