IMG Investor Dnes Bloombergtv Bulgaria On Air Gol Tialoto Az-jenata Puls Teenproblem Automedia Imoti.net Rabota Az-deteto Blog Start Snimka Posoka Boec

Парадоксът Tesla: най-калпавите, но и най-обичаните коли

Компанията на Мъск е последна по качество, но първа по клиентски симпатии според J.D.Power

Акциите на Tesla най-после тръгнаха надолу след месеците на неудържим растеж и загубиха около 22% от стойността си миналата седмица. Но и така си остават баснословно високи за компания, която никога не е декларирала годишна печалба, а само загуби.
  
  
Tesla, разноцветни врати
 Eдин от най-нашумелите примери за специфичното качество на Tesla: тази кола с две различно тапицирани врати бе доставена на клиент миналата година


Анализаторите предлагат множество различни обяснения за това. Едно от тях е и т. нар. "парадокс Tesla", отбелязва Питър Коън в анализ за американския Forbes. "Парадоксът Tesla" се изразява в това, че качеството на автомобилите на компанията е много ниско, но потребителите въпреки това ги харесват и са склонни да преглъщат проблемите.

"Ниско" е дори меко казано: в последното изследване на J.D. Power компанията отчете средно 250 повреди на всеки 100 автомобила, при средно за индустрията 166 на 100.
  
  
Tesla, качество
 Нашият личен опит с Model S в Automedia и "КОЛЕЛА": почти нов автомобил с малък пробег, но вече с кондензирала влага в светлините...
  
     
По този показател компанията е убедително на последно място. "Откъде идва лошото качество? Не е от това, че колите им са електрически", обяснява Дейвид Сарджънт, вицепрезидент на J.D. Power. "Проблемът е в самото производство, в основните неща. Отвън има проблеми в напасването на панелите, затварянето на вратите, аеродинамичния шум и качеството на боята. Вътре панелите по таблото не съвпадат точно при монтажа, има скърцания и тракания, които са още по-отчетливи, защото колата е тиха".
   
  
Tesla, качество

... и с твърде колебливо пасващи панели


Изненадващото заключение от проучването на J.D.Power обаче е, че това не е достатъчно да отблъсне клиентите. В анкетата за привлекателност Tesla получава 896 точки от 1000 възможни - най-високият показател изобщо. На второ място е Porsche с 881, на трето - Dodge с 872. Клиентите на компанията на Мъск сочат като най-добрите качества на електромобилите тяхното светкавично ускорение, нисък център на тежестта и опростено табло с един голям сензорен екран за всички функции.

В потърждение за тезата за лошото качество Forbes цитира опита на свой читател, на име Бил Гордън, който за 6 години притежание на Model S е имал над 30 извънредни посещения в сервиза с автомобила. Проблемите са в широк спектър - стъклата не се затварят, екранът спира да работи, в един момент всички врати блокират и на клиента се налага да влиза през багажника, после пък колата необяснимо спира при 200 мили оставащ обхват... Във всички тези случаи поддръжката на Tesla се е държала грубо, отричала е, че има проблем, и в половината от казусите не е успяла да отстрани повредата.
  
  
Tesla, качество

     

Гордън е категоричен, че повече не би си купил кола от Tesla - и заради ниското качество, и заради лошото обслужване. Той е допълнително огорчен от факта, че е бил от първите клиенти, от ранните ентусиасти на компанията по времето, когато тя продаваше само по няколко хиляди автомобила годишно. "Щом Tesla отблъсква дори искрените си почитатели, и се опитва да ги убеди, че неумелото производство и лошото обслужване са норма, това няма как да не рефлектира зле върху компанията. И загатва за още по-големи проблеми в бъдеще", отбелязва Гордън в писмото си до изданието.

0 от 500
  • #4
    17 rate up comment 2 rate down comment
    анонимен ( преди 5 месеца )
    Ами по принцип американците не са свикнали на високо качество, всичките американски марки страдат от калпаво качество и евтини материали, но американците си ги обичат и карат. За това и японците много лесно се наложиха там, за това и при премиум марките при най-продаваните виждаме само чужди марки БМВ,Мерцедес и Ауди от Европа и Лексус от Япония. това е истината.
  • #3
    11 rate up comment 12 rate down comment
    Тинтири-минтири ( преди 5 месеца )
    Обяснението е просто - клиенти на ***. са само радикални фенове. За тях е без значение качеството, представянето, технологиите - за тях от значение са туитовете на друсаняка. Само че драги тесларасти, фенската ви маса не е толкова голяма, че при конглокенция да продължите да увеличавате продажбите - факт е пазара в САЩ, който се позасити
  • #2
    5 rate up comment 13 rate down comment
    Факт!-тически ... ( преди 5 месеца )
    при рено нещата са абсолютно "нормални"! На лошото му качество напълно съответства клиентското отношение и съответните последни места във всички класации по този показател.
  • #1
    11 rate up comment 1 rate down comment
    Швабен зи каскен ( преди 5 месеца )
    Няма парадокс - просто засега клиентите на Тесла са преобладаващо фенове склонни да преглътнат ниското качество. Докога ще бъде така - ще видим.