Агенцията J.D. Power, която се занимава с проучвания на потребителски вкусове, публикува нова класация. Тя се нарича „индекс за технически опит“ (TXI), като целта е да покаже колко ефективно автомобилните компании въвеждат новите технологии на пазара.
Това е петото издание на проучването, като на първо място се класира марката Volvo с резултат 617 точки. Шведският производител печели съответно при премиум-брандове, като и в двата случая е следван от BMW (583) и Cadillac (577).
Що се отнася до масовите марки, там лидер е Hyundai i 556, като корейската компания заема 6-о място в общото класиране. На дъното е британският бранд Mini с 444 точки, а непосредствено над него е германският производител Porsche (453).
Що се отнася до Tesla, агенция J.D. Power и дава оценка 593, което би я класирало на второ място след Volvo. Производителят на електромобили обаче не попада в класацията, тъй като не позволява на собствениците на нeгови модели в 15 щата да участват в проучванията на J.D. Power.
Едно от ключовите открития на американското проучване е, че потребителите изпитват смесени чувства, когато става дума за полуавтономни автомобили. Някои от собствениците ги приемат като начин за поемане на част от стреса, докато други не им се доверяват. Според експертите от J.D. Power, шофьорите трябва да получат обучение за работа с асистиращите системи, което ще открие пътя за масово използване на автоматизирани технологии.
Снимки: J.D. Power