fallback

Господството на Tesla в Европа приключи

Кои са най-продаваните електрически модели на Стария континент през 2020?

Западна Европа вече изпревари Китай като най-големия пазар на електрифицирани автомобили в света, с над 500 000 регистрации за първите седем месеца срещу 486 000 за азиатската държава, съобщава Forbes. В същото време пазарният дял на Tesla на Стария континент се е сринал от почти 34% миналата есен до едва 15.2%, показват данните на анализатора Матиас Шмид, които обхващат чистите електромобили (BEV) и плъг-ин хибридите (PHEV).        

От Tesla цитират затварянето на завода си във Фримонт като една от причините за спада в Европа, но същото важи и за всичките им конкуренти

Американската компания е пласирала 36 652 електромобила в Европа от началото на годината. Алиансът Renault-Nissan-Mitsubishi има 48 835, а групата Volkswagen - 47 188.

Най-продаваният електромобил в Европа е Renault Zoe, с нарастващ аванс пред Tesla Model 3. В по-високия сегмент на този пазар абсолютен лидер е Audi e-tron с 13 500 продажби през първото полугодие - далеч пред Porsche Taycan (3 111) и Tesla Model S (2 506).

15-те най-продавани електрически модела в Европа (ГАЛЕРИЯ):

 

Прави впечатление изоставането на Jaguar и Mercedes-Benz. Електрическият Jaguar i-Pace, макар да бе обявен от журналистическо жури за световен автомобил на годината, е продал едва 3 776 бройки за полугодието, което не го нарежда дори в Топ 20. Още по-слабо се представя Mercedes EQC, с 2 937 бройки, макар че според анализатора Хосе Понтес последното се дължи и на ограниченото производство.

Според Матиас Шмид европейският електрически пазар със сигурност ще надхвърли 1 милион автомобила до края на годината. През септември на пазара ще дебютира Volkswagen ID.3, за който има вече над 30 000 авансово платени поръчки. Има също около 11 000 предварителни заявки за Renault Zoe и 17 000 за Tesla Model 3. Само тези три модела гарантират минимум 58 000 нови регистрации през септември, докато през юли целият пазар на електрифицирани автомобили е бил 53 000 бройки.       Най-силният пазар за електромобили си остава Норвегия, с 44% дял на BEV от общите продажби тази година. Следват Нидерландия с 11% и Исландия с 10%

Главните причини за електрическия бум в Европа са страховете на производителите да не надхвърлят новите тавани за вредните емисии, както и щедрите държавни субсидии, отпускани след Covid 19.

Германия в момента отпуска 9480 евро помощ при покупка на електрически автомобил, от които 3480 евро се поемат от производителя. Във Франция субсидията е още по-голяма и достига 12 000 евро (при връщане на стар автомобил за претопяване).     Благодарение на субсидиите от държавата и от самия производител в момента в Германия може да се вземе Passat GTE за 79 евро месечна вноска. За такава сума в България трудно ще намерите и Dacia Sandero

Благодарение на това някои електромобили в момента се предлагат на лизингови схеми, в пъти по-изгодни от тези за конвенционалните модели. Във Франция можете да вземете електрическия Smart за едва 49 евро на месец, а в Германия предлагат плъг-ин хибрида VW Passat GTE за едва 79 евро на месец с четиригодишен договор - независимо, че цената на автомобила стартира от 45 000 евро.

Според Шмид тези свръхблагоприятни условия обаче няма да траят дълго, а само докато производителите се уверят, че са покрили новите тавани за парниковите емисии и са избегнали въведените от ЕС сериозни глоби. Анализаторът смята, че това вече е факт за почти всички компании, с изключение на Daimler и FCA Fiat-Chrysler. FCA обаче вече откупи парникови квоти от Tesla.

 

fallback
  • #14
    анонимен ( преди 4 години )
    Да не говорим че тоталният лидер на изтока става газта.
  • #13
    анонимен ( преди 4 години )
    По добре да измислят система за улавяне на въглеродният диоксид в атмосферата че ДВГ си е краля и нищо немой го бутне.
  • #12
    анонимен ( преди 4 години )
    Къде е дошето да обясни как ВАГ продават електрики на хартия, пък те вече задминали доволно Тесла
  • #11
    анонимен ( преди 4 години )
    Момко 600 км са отвъд границата дори на заводските данни на Модел Ес да не говорим за Модел 3.За каква автономност говорим.Зои прави 400км Тесла 500 ама била по голяма е хубу ама като я натовариш и пак ше праиш 400км е за чии да дам пари за едно 911 за Тесла затова и Зои е на първо място и за Теслата има субсидии спокойно не че е толкова продавана без.Има и друго нарича се спокойствие а не през 5 минути да си гледаш брояча още колко батерия ти остава и къде да зареждаш.
  • #10
    #10 ( преди 4 години )
    Не всеки ползва магистрала редовно по 1000км но електромобилите стават и за извънградско и за магистрала ако се съобразява скоростта и разбира се за много дълги пътувания(да кажем над 600км) не е удобно ако няма достатъчно бързо зареждане но и такива са много голяма рядкост дори повече от 200км за ден са рядкост а голямото мнозинство извънградски ежедневни пътувания са предполагам до 100км
  • #9
    анонимен ( преди 4 години )
    Кое е глупост.Че електричките са градски коли ли е ми това е факт.Тесла ЕС какъв пробег имала 1000 км със скорост 40 км/ч.И с тая скорост къде ще излезнеш като дори не става за магистрала а и за второкласен път не става.А кой ще си купи Тесла само за в града.Повечето Тесли се купуват в Норвегия щото там имат пари и се чудят за какво да ги дадат а и ползват субсидии и бус ленти и незнам си какво.Ел.колите на тоя етап са градски това е.
  • #8
    356 ( преди 4 години )
    Ако някой направи такава класация,каквато описвам в резюме, по долу, което е мн. трудно, но пък е изключително информативно и коректно/вярно, всички ще бъдем удивени, сигурен съм! И вече може да се отговори на въпросите за господство, по континенти и пазари, какви са там държавните стратегии, работят ли фирмените усилия за техн.превъзходство над конглокент.ите -др.автопроизводители и кои точно производители, има ли маркетингови трикове и подправени/фалшиви данни и мн.др.
  • #7
    356 ( преди 4 години )
    Аз си мисля, че вече има установена чисто техн.класификация на електромобилите на чисто електрически и такива с phev и mhev. В тази връзка и класациите трябва да са такива, а не да смесват нещата, защото е погрешно. Още повече, за да са верни, в класациите трябва неизменно да присъстват и подробна обективна информация за повод за закупуване /личен, служебен, обществена поръчка или др./, мотиви за закупуване / любител, чиста необходимост без заинтересув./, приложение и употреба /в града, офроуд,/
  • #6
    #2 ( преди 4 години )
    Що за глупост Зои с голямата батерия има 350км пробег защо ще предлагат голяма като от града не излиза едва ли не а и има 9% дял или викаш другите 90% по подразбиране са като Зои и ако модел 3 беше първи какво щеше да пишеш че електромобилите са извънградски седани неудобни за града ли би било същата глупост
  • #5
    Румбо ( преди 4 години )
    Като спрат субсидиите к'во става?А те ще спрат в един момент.
fallback
Последни