fallback

Господството на Tesla в Европа приключи

Кои са най-продаваните електрически модели на Стария континент през 2020?

Западна Европа вече изпревари Китай като най-големия пазар на електрифицирани автомобили в света, с над 500 000 регистрации за първите седем месеца срещу 486 000 за азиатската държава, съобщава Forbes. В същото време пазарният дял на Tesla на Стария континент се е сринал от почти 34% миналата есен до едва 15.2%, показват данните на анализатора Матиас Шмид, които обхващат чистите електромобили (BEV) и плъг-ин хибридите (PHEV).        

От Tesla цитират затварянето на завода си във Фримонт като една от причините за спада в Европа, но същото важи и за всичките им конкуренти

Американската компания е пласирала 36 652 електромобила в Европа от началото на годината. Алиансът Renault-Nissan-Mitsubishi има 48 835, а групата Volkswagen - 47 188.

Най-продаваният електромобил в Европа е Renault Zoe, с нарастващ аванс пред Tesla Model 3. В по-високия сегмент на този пазар абсолютен лидер е Audi e-tron с 13 500 продажби през първото полугодие - далеч пред Porsche Taycan (3 111) и Tesla Model S (2 506).

15-те най-продавани електрически модела в Европа (ГАЛЕРИЯ):

 

Прави впечатление изоставането на Jaguar и Mercedes-Benz. Електрическият Jaguar i-Pace, макар да бе обявен от журналистическо жури за световен автомобил на годината, е продал едва 3 776 бройки за полугодието, което не го нарежда дори в Топ 20. Още по-слабо се представя Mercedes EQC, с 2 937 бройки, макар че според анализатора Хосе Понтес последното се дължи и на ограниченото производство.

Според Матиас Шмид европейският електрически пазар със сигурност ще надхвърли 1 милион автомобила до края на годината. През септември на пазара ще дебютира Volkswagen ID.3, за който има вече над 30 000 авансово платени поръчки. Има също около 11 000 предварителни заявки за Renault Zoe и 17 000 за Tesla Model 3. Само тези три модела гарантират минимум 58 000 нови регистрации през септември, докато през юли целият пазар на електрифицирани автомобили е бил 53 000 бройки.       Най-силният пазар за електромобили си остава Норвегия, с 44% дял на BEV от общите продажби тази година. Следват Нидерландия с 11% и Исландия с 10%

Главните причини за електрическия бум в Европа са страховете на производителите да не надхвърлят новите тавани за вредните емисии, както и щедрите държавни субсидии, отпускани след Covid 19.

Германия в момента отпуска 9480 евро помощ при покупка на електрически автомобил, от които 3480 евро се поемат от производителя. Във Франция субсидията е още по-голяма и достига 12 000 евро (при връщане на стар автомобил за претопяване).     Благодарение на субсидиите от държавата и от самия производител в момента в Германия може да се вземе Passat GTE за 79 евро месечна вноска. За такава сума в България трудно ще намерите и Dacia Sandero

Благодарение на това някои електромобили в момента се предлагат на лизингови схеми, в пъти по-изгодни от тези за конвенционалните модели. Във Франция можете да вземете електрическия Smart за едва 49 евро на месец, а в Германия предлагат плъг-ин хибрида VW Passat GTE за едва 79 евро на месец с четиригодишен договор - независимо, че цената на автомобила стартира от 45 000 евро.

Според Шмид тези свръхблагоприятни условия обаче няма да траят дълго, а само докато производителите се уверят, че са покрили новите тавани за парниковите емисии и са избегнали въведените от ЕС сериозни глоби. Анализаторът смята, че това вече е факт за почти всички компании, с изключение на Daimler и FCA Fiat-Chrysler. FCA обаче вече откупи парникови квоти от Tesla.

 

fallback
  • #34
    анонимен ( преди 4 години )
    Повече ли изминавам с един резервоар повече без ограничения в скорости без разряд при стоене на едно място и тн.С ДВГ 1300км не са проблем най-добрите електрички 700км при следене дали караш бързо дали ползваш климатика и тн.Това е два пъти повече близо и то без притеснения.Зареждането да не говорим в пъти по бързо 5 минути вместо 30 тоест 6 пъти по-бързо.Цената също една Тесла е колкото скъпа спортна кола.Излиза че ел.колата няма и един плюс е кво да говорим повече?!
  • #33
    анонимен ( преди 4 години )
    Не ти си смахнатия.Не могат всички да живеят в къщи щото това означава да се използва по-голяма площ пак пагубно за природата.Знаеш ли колко хектара природа са спасени чрез блокове панелки небостъргачи и тн.Смисъл от ел.колата няма единственото е да пазим природата чрез лишаване от удобства по-малък пробег и тн.Същевременно в Китай и тн.Замърсяват за Световно с нечисто производство и тн.Тоест аз не само да не ползвам кола ами да спра да ям дори и да спра да дишам пак няма да има значение.
  • #32
    Смахнатия си ти ( преди 4 години )
    По колко време стоиш да будуваш, докато ти се зареди телефона? Каква е драмата тогава? Все едно зареждаш още един телефон. По-добре се замисли, защо нямаш гараж, където да зареждаш? Скоро селцата около големите градове ще се запълнят, защото освен електромобили, ще могат да имат и фотоволтаици на покрива с които да ги зареждат и да продават ток на гражданите. Ще е по-изгодно да живееш в къща, отколкото в панелка на осмия етаж. Особено след като осъзнаха, че е по-добре да работиш от вкъщи.
  • #31
    анонимен ( преди 4 години )
    А бе ДВГ значи свобода.И Китай трови въздуха и реките и тн и какво от това някой казва ли им нещо.Ще броя аз колко изминавам и ще съм все на тръни баcи свободата па ша я и зареждам ама докато спя докато незнам си какво по 5 часа.А бе вие знаете ли какво са 5 часа.Смаxняти хора почнаха да се раждат в последно време.
  • #30
    ( преди 4 години )
    Среднограмотен европеец сяда и си прави сметката: Зое със субсидията е колко Клио дизел. Плюсове: карам без пари и без усилия - с един педaл само (натискаш - тръгва, пускаш - спира), не плащам гориво, ремонти и консумативи, не тровя ората и себе си, не си тормозя слуха. Минуси: тр да спирам на 200 км. Ама аз така или иначе спирам да чишам. А и парите не съм си ги намерил на улицата! За тея 1.5 часа отгоре не мога да изкарам разликата от 120 евро за гориво! Треа бачкам цел ден! ИЗВОД: МИНУСИ НЯМА
  • #29
    Хонда ( преди 4 години )
    Аз с моята хонда, не мога да измина 1000 км, по магистрала 640, ама е рисковано. На градско става. Винаги спирам поне на 300км, за 30-40 м иначе се схващам, ядене WC, цигари. Та не виждам драма ако не прави 1000.
  • #28
    TSLA ( преди 4 години )
    Когато излезе, Zoe беше с 22 кВтч, 90 коня. В същия размер и тегло сега са натъпкали 52 кВтч (колкото Roadster '08) и 136 коня. Прибавяме и 22 кВ бордово AC зарядно, което означава, че с домашно зарядно за под хиляда лв пълниш по 120 км в час. Няма конкypeнция в сегмента.
  • #27
    анонимен ( преди 4 години )
    Градски модел е RAV4.
  • #26
    fermera ( преди 4 години )
    Като повечето селяни и аз станах софиянец.Още при избора на апартамент се съобразих с паркоюмясто с възможност за зареждане.Сега се оглеждам за Нисан Лийф с който да се движа в задръстванията без да тровят пешеходците.Ако някой има опит да даде идея .
  • #25
    анонимен ( преди 4 години )
    София Варна 500 км по магистрала тя ел колата 700 със скоростни ограничения демек ще го мислиш по целият път и ще си на тръни.Забрави.Хибрид ок ама електричка извън град и близката вилна зона не знам.
fallback
Последни