fallback

Господството на Tesla в Европа приключи

Кои са най-продаваните електрически модели на Стария континент през 2020?

Западна Европа вече изпревари Китай като най-големия пазар на електрифицирани автомобили в света, с над 500 000 регистрации за първите седем месеца срещу 486 000 за азиатската държава, съобщава Forbes. В същото време пазарният дял на Tesla на Стария континент се е сринал от почти 34% миналата есен до едва 15.2%, показват данните на анализатора Матиас Шмид, които обхващат чистите електромобили (BEV) и плъг-ин хибридите (PHEV).        

От Tesla цитират затварянето на завода си във Фримонт като една от причините за спада в Европа, но същото важи и за всичките им конкуренти

Американската компания е пласирала 36 652 електромобила в Европа от началото на годината. Алиансът Renault-Nissan-Mitsubishi има 48 835, а групата Volkswagen - 47 188.

Най-продаваният електромобил в Европа е Renault Zoe, с нарастващ аванс пред Tesla Model 3. В по-високия сегмент на този пазар абсолютен лидер е Audi e-tron с 13 500 продажби през първото полугодие - далеч пред Porsche Taycan (3 111) и Tesla Model S (2 506).

15-те най-продавани електрически модела в Европа (ГАЛЕРИЯ):

 

Прави впечатление изоставането на Jaguar и Mercedes-Benz. Електрическият Jaguar i-Pace, макар да бе обявен от журналистическо жури за световен автомобил на годината, е продал едва 3 776 бройки за полугодието, което не го нарежда дори в Топ 20. Още по-слабо се представя Mercedes EQC, с 2 937 бройки, макар че според анализатора Хосе Понтес последното се дължи и на ограниченото производство.

Според Матиас Шмид европейският електрически пазар със сигурност ще надхвърли 1 милион автомобила до края на годината. През септември на пазара ще дебютира Volkswagen ID.3, за който има вече над 30 000 авансово платени поръчки. Има също около 11 000 предварителни заявки за Renault Zoe и 17 000 за Tesla Model 3. Само тези три модела гарантират минимум 58 000 нови регистрации през септември, докато през юли целият пазар на електрифицирани автомобили е бил 53 000 бройки.       Най-силният пазар за електромобили си остава Норвегия, с 44% дял на BEV от общите продажби тази година. Следват Нидерландия с 11% и Исландия с 10%

Главните причини за електрическия бум в Европа са страховете на производителите да не надхвърлят новите тавани за вредните емисии, както и щедрите държавни субсидии, отпускани след Covid 19.

Германия в момента отпуска 9480 евро помощ при покупка на електрически автомобил, от които 3480 евро се поемат от производителя. Във Франция субсидията е още по-голяма и достига 12 000 евро (при връщане на стар автомобил за претопяване).     Благодарение на субсидиите от държавата и от самия производител в момента в Германия може да се вземе Passat GTE за 79 евро месечна вноска. За такава сума в България трудно ще намерите и Dacia Sandero

Благодарение на това някои електромобили в момента се предлагат на лизингови схеми, в пъти по-изгодни от тези за конвенционалните модели. Във Франция можете да вземете електрическия Smart за едва 49 евро на месец, а в Германия предлагат плъг-ин хибрида VW Passat GTE за едва 79 евро на месец с четиригодишен договор - независимо, че цената на автомобила стартира от 45 000 евро.

Според Шмид тези свръхблагоприятни условия обаче няма да траят дълго, а само докато производителите се уверят, че са покрили новите тавани за парниковите емисии и са избегнали въведените от ЕС сериозни глоби. Анализаторът смята, че това вече е факт за почти всички компании, с изключение на Daimler и FCA Fiat-Chrysler. FCA обаче вече откупи парникови квоти от Tesla.

 

fallback
  • #44
    Име ( преди 4 години )
    46-ти Претоплил ти се мозъка на тебе, тръгвай към полюса. И вземи се образовай малко да можеш да събираш 2 и 2.
  • #43
    Тц тц ( преди 4 години )
    Още има хора които не вярват в глобалното затопляне. Ужас. Образовайте се вече. Затоплянето е факт. Животните го разбраха това и малко по малко мигрират по близо до полюсите. По зле сте и от дивеча
  • #42
    Анонимен ( преди 4 години )
    Проблемът е че не може всички да са на газ, за да произведеш пропан-бутан, трябва да прпозведеш и бензин, дизел, газьол. Те се получават при ректификацията на петрол едновременно в определено съотношение.
  • #41
    анонимен ( преди 4 години )
    Проблем не са "старите" 5- годишни дизели, защото дори и те са Е6 . Проблемът е че дизела с толкова филтри не е градска кола и когато собственикът го разбере, ги маха и яко пушек. За града една малка на газ.
  • #40
    Илиев ( преди 4 години )
    За Скандинавските страни е разбираемо бързото навлизане на електромобили,притесненията ми са ,че Източна Европа ще се превърне в бунището за старите автомобили и то дизелови и бензинови на Запада.
  • #39
    к. к. ( преди 4 години )
    "Парникови квоти"! И търгуват с тях! Ще повърна, кога хората и държавите ще осъзнаят измамата "глобално затопляне"???
  • #38
    Анонимен 2 ( преди 4 години )
    Имам пред вид да се забранят в гъсто населени места, не по магистрали, в града на ток на извън градско включваш ДВГ
  • #37
    Анонимен 2 ( преди 4 години )
    Като за втора кола, служебна или под наею като спарк, стават. За пълно заместване обаче за сега не. Ползата, ами не замърсяват въздуха, най вече в градовете, при положение, че вече има алтернатива, би било редно до 10г, в развитите страни, шофирането на коли с ДВГ би трябвало да се забрани. И електрички и плъгин хибриди да заменят сегашните автомобили.
  • #36
    анонимен ( преди 4 години )
    Ще има преминаване и то до 2-3г. само на електромобили! Веднъж влезнат ли никой няма да му се карат другите! Тесла ще е топ и малко по скъпа няма как!
  • #35
    анонимен ( преди 4 години )
    Изобщо пристигащите Модел У, ИД3 и ИД4 (както и техни аналози от други марки на ВАГ), Ария и доста други обещаващи модели на платформи само за електромобили според мен ще раздвижат много пазара и дела на електромобилите трайно ще стане значителен(над 10%) още до 1-2 години
fallback
Последни