fallback

Господството на Tesla в Европа приключи

Кои са най-продаваните електрически модели на Стария континент през 2020?

Западна Европа вече изпревари Китай като най-големия пазар на електрифицирани автомобили в света, с над 500 000 регистрации за първите седем месеца срещу 486 000 за азиатската държава, съобщава Forbes. В същото време пазарният дял на Tesla на Стария континент се е сринал от почти 34% миналата есен до едва 15.2%, показват данните на анализатора Матиас Шмид, които обхващат чистите електромобили (BEV) и плъг-ин хибридите (PHEV).        

От Tesla цитират затварянето на завода си във Фримонт като една от причините за спада в Европа, но същото важи и за всичките им конкуренти

Американската компания е пласирала 36 652 електромобила в Европа от началото на годината. Алиансът Renault-Nissan-Mitsubishi има 48 835, а групата Volkswagen - 47 188.

Най-продаваният електромобил в Европа е Renault Zoe, с нарастващ аванс пред Tesla Model 3. В по-високия сегмент на този пазар абсолютен лидер е Audi e-tron с 13 500 продажби през първото полугодие - далеч пред Porsche Taycan (3 111) и Tesla Model S (2 506).

15-те най-продавани електрически модела в Европа (ГАЛЕРИЯ):

 

Прави впечатление изоставането на Jaguar и Mercedes-Benz. Електрическият Jaguar i-Pace, макар да бе обявен от журналистическо жури за световен автомобил на годината, е продал едва 3 776 бройки за полугодието, което не го нарежда дори в Топ 20. Още по-слабо се представя Mercedes EQC, с 2 937 бройки, макар че според анализатора Хосе Понтес последното се дължи и на ограниченото производство.

Според Матиас Шмид европейският електрически пазар със сигурност ще надхвърли 1 милион автомобила до края на годината. През септември на пазара ще дебютира Volkswagen ID.3, за който има вече над 30 000 авансово платени поръчки. Има също около 11 000 предварителни заявки за Renault Zoe и 17 000 за Tesla Model 3. Само тези три модела гарантират минимум 58 000 нови регистрации през септември, докато през юли целият пазар на електрифицирани автомобили е бил 53 000 бройки.       Най-силният пазар за електромобили си остава Норвегия, с 44% дял на BEV от общите продажби тази година. Следват Нидерландия с 11% и Исландия с 10%

Главните причини за електрическия бум в Европа са страховете на производителите да не надхвърлят новите тавани за вредните емисии, както и щедрите държавни субсидии, отпускани след Covid 19.

Германия в момента отпуска 9480 евро помощ при покупка на електрически автомобил, от които 3480 евро се поемат от производителя. Във Франция субсидията е още по-голяма и достига 12 000 евро (при връщане на стар автомобил за претопяване).     Благодарение на субсидиите от държавата и от самия производител в момента в Германия може да се вземе Passat GTE за 79 евро месечна вноска. За такава сума в България трудно ще намерите и Dacia Sandero

Благодарение на това някои електромобили в момента се предлагат на лизингови схеми, в пъти по-изгодни от тези за конвенционалните модели. Във Франция можете да вземете електрическия Smart за едва 49 евро на месец, а в Германия предлагат плъг-ин хибрида VW Passat GTE за едва 79 евро на месец с четиригодишен договор - независимо, че цената на автомобила стартира от 45 000 евро.

Според Шмид тези свръхблагоприятни условия обаче няма да траят дълго, а само докато производителите се уверят, че са покрили новите тавани за парниковите емисии и са избегнали въведените от ЕС сериозни глоби. Анализаторът смята, че това вече е факт за почти всички компании, с изключение на Daimler и FCA Fiat-Chrysler. FCA обаче вече откупи парникови квоти от Tesla.

 

fallback
  • #24
    анонимен ( преди 4 години )
    Мога да обясня една причина бензин или дизел с един резервоар изминава над 1000 км за скорост от над 100 км/ч.Електрическите с Мъка са 700км и то на цена на 911 S е няма как освен за градски и то със субсидии да се продават.
  • #23
    до 22 ( преди 4 години )
    Хард фенове на Тесла не виждам, но за сметка на това виждам доста хард хейтъри. Можеш ли да обясниш логична причина за омразата към Тесла, когато тези хейтъри искат дълъг пробег, бързо зареждане и развита зарядна инфраструктура, но мразят само Тесла, която предлага точно това в сравнение с конглокентите си? Защо не мразят някоя друга марка, която предлага го по-малък пробег, три-четири часа бързо зареждане и няма нито една изградена колонка за зареждане по цял свят?
  • #22
    До 20 ( преди 4 години )
    Както виждаш всички условия са изпълнени. Ще си купиш ли? Пропусна единственото важно условие. Електромобилите ще се продават повече от бензиновите, чак когато станат по-евтини от тях. Дотогава ще вадиш от 100 кладенеца вода, но няма да си признаеш че просто ти е скъпо. Развитието на зарядната инфраструктура ще е следствие за съжаление. Никой няма да изгради такава, преди да има кой да зарежда на нея.
  • #21
    До 20 ( преди 4 години )
    1. Тесла модел S има проба 640 километра по ЕРА цикълът, който е най-реалистичен. 2. От София до морето, в най-лошия случай ще трябва да спреш да дозаредиш за пет-десет минути. 3. Бързо зарядно има по средата на маршрута в Пловдив. Когато и да съм минал оттам, е имало максимум една Тесла на четирите колонки. Обикновено няма никой. 4. След десетки изследвания няма доказана вреда от излъчванията, които са много по-малки от допустимите. 5. Фотоволтаиците са почти без пари.
  • #20
    Аз ( преди 4 години )
    Като ви чета виждам, че се оформя група хард фенове на теслите същите като феновете на отхапаните ябълки айфон. Зомбирани и немислещи
  • #19
    До 5 ( преди 4 години )
    Казваш и на другите заводите били затворени. Разликата в продажбите е само 3000 бройки, но виж в статията каква е разликата в поръчките, които не са били изпълнени заради коронавируса 11 000 предварителни заявки за Renault Zoe и 17 000 за Tesla Model 3. Кой щеше да е лидер в продажбите, ако тези заявки бяха изпълнени? Тесла никога не се е притеснявала от конглокенцията. Дори в Китай, където има най-много производители и се продават евтини електромобили, Тесла има 30% пазарен дял, който расте.
  • #18
    333 ( преди 4 години )
    Казвал съм го и пак ще кажа: за електрически коли си струва да помислим след като :1. Пробегът им стане 600-700 км с едно зареждане 2. Зареждането трае 10-15 мин. максимум и 3. Има зарядни на всеки 15-20 км. ААА.... И още - когато ясно докажат какъв ще е ефектът от електромагнитните полета на десетки милиони електрички върху човешкото тяло и когато намерят чист и евтин начин да се произвежда този пуст ток. Дотогава електрипките са за ба
  • #17
    анонимен ( преди 4 години )
    Е какво да говорим естествено че разбираме.Въпреки рекламите Тесла не се продава.Виждал ли си продажбите на Модел ЕС те са на минус а на Модел Y?
  • #16
    popa ot razgrad ( преди 4 години )
    електромобилите са идеални за малки държави като България...от единия край до другия са 400 км...
  • #15
    Рони ( преди 4 години )
    По-големи дървени философи не бях срещал... Кой от вас притежава тесла, че да коментира с 40 км, та натоварена, та градско, та нз си какво. Вие сте психо., разбирали от всичко с баварци за по 1500-2000 бона. Откачалки
fallback
Последни