Анализатори от агенцията Brand Intimacy Study обявиха резултатите от свое мащабно изследване, продължило 10 години. То показва, че с най-голяма популярнот сред жителите на САЩ се ползват автомобилите на Ford.
Подобно твърдение едва ли е изненада, тъй като местният производител е оставил най-голяма следа в историята на страната още 1903 година, когато Хенри Форд създава компания, носеща негово име. Това си личи и от резултатите за 20219 година, когато най-продаваният автомобил в Щатите отново е пикапът Ford F-150 (на снимката).
Оказва се, че Ford, като марка, поддържа най-близки връзки със своите клиенти в сравнение с останалите производителите. Затова и марката е предпочитаната предпочитана пред нейните конкуренти. За определяне на популярността на бранда е използвана „емоционална наука", която дава количествена оценка на отношението на хората към отделната марка.
В изследването Ford печели с резултат 64,9, а на второ място е друг американски бранд – Jeep (60,0). На трета позиция се нарежда BMW – 55,0, като баварският производител изпреварва минимално Chevrolet (54,5). В Топ 10 влизат още Toyota, Mercedes-Benz, Honda, Harley-Davidson, GMC и Audi.
Изследването показва и някои интересни зависимости. Оказва се, че автомобилите на Ford са най-привлекателни за мъжете над 35 години и с доход под 100 000 долара годишно. Ако се гледат доходите над тази сума, лидер е BMW. При женската аудитория пък на първо място е Chevrolet.
Снимки: Brand Intimacy Study