IMG Investor Dnes Bloombergtv Bulgaria On Air Gol Tialoto Az-jenata Puls Teenproblem Automedia Imoti.net Rabota Az-deteto Blog Start Posoka Boec Черно море

Ferrari е най-силната марка в света

Италианците за втора поредна година са начело в класацията на Brand Finance

Ferrari е най-силната марка в света

Британската компанията за анализи Brand Finance публикува ежегодната си класация за най-силните търговски марки на планета. Тя беше обявена по време на Световния икономически форум в Давос (Швейцария), като за втора поредна година начело е италианският производител на спортни коли Ferrari.

За съставянето на рейтинга са използвани критерии като разпознаваемост на марката, ефективност на водене на бизнеса и привлекателност за инвеститорите. В крайна сметка Ferrari е лидер с 94,8 точки от 100 възможни. Тя е и единствената компания от автомобилната индустрия, която получава най-високата оценка AAA+.

Топ 10 на най-силните компании според Brand Finance 
Brands Finance

Авторите на класацията подчертават, че лидерството на Ferrari се държи на колосалната разпознаваемост на бранда, а също така и на високото ниво на дизайни и използването на иновации. Не е без значение, че италианската компания прави не само автомобили, но и участва в други бизнеси - като производство на дрехи, например.

Любопитното е, че Ferrari се намира едва на 206-то място в класацията на най-скъпите марки на планетата, като нейната стойност е 9,1 млрд. щатски долара. В Топ 10 по този показател не попада нито един производител на автомобили, като Mercedes-Benz  е 11-и с оценка от 65 млрд. долара. Лидер е Amazon с 220,8 млрд. 

Brands Finance

На 15-а позиция е Toyota (58 млрд.), а на 25-о място се намира Volkswagen с 44,8 млрд. В Топ 100 на тази класация влизат още BMW (30-о място, 40,4 млрд.), Porsche (41-о място 33,9 млрд.), Honda (45-о, 33,1 млрд.) и Hyundai (82-ро, 20,7 млрд.).

Снимки: Brand Finance

 

0 от 500
  • #7
    0 rate up comment 0 rate down comment
    batmiti ( преди 4 години )
    Абсолютно !!!
  • #6
    4 rate up comment 0 rate down comment
    ТОВА Е ТО ( преди 4 години )
    Каквото и да се философства това е Ferrari!!!!!!
  • #5
    3 rate up comment 0 rate down comment
    batmiti ( преди 4 години )
    Тук въобще не става въпрос за автомобилостроене , още по-малко за двигатели , били те атмосферни или турбо. Става въпрос за имиджа , за разпознаевността и силата на самият бранд. Ферари печелят от стотици неща - дрехи , парфюми , горива и тн.
  • #4
    10 rate up comment 0 rate down comment
    до Карлос ( преди 4 години )
    Изобщо не си наясно какво е имидж. Какво общо имат тук атмосферните двигатели ? И точно тези двигатели бяха в Макларън Ф1, Всички Ламбота и др. Точно това са най-хубавите двигатели. Турбини починаха да слагат всички по-принуда.
  • #3
    5 rate up comment 14 rate down comment
    Карлос маКРОН ( преди 4 години )
    Държат на име и имидж друг път. Двигателите им преди бяха само атмосферни с изключение на F40 и F50, 488 вече е турбинирано. Готвят се да пуснат SUV, това не е поддържане, а СРИВАНЕ на имиджа. За мен, Ferrari SUV е като Rolls Royce КОМБИ, НЕ ТРЯБВА ДА СЪЩЕСТВУВА.
  • #2
    13 rate up comment 0 rate down comment
    анонимен ( преди 4 години )
    Държат на име и имидж хората, а не като други да се впуснат да правят ширпотреба и всеки забогатял по съмнителен начин да може да се пъчи с марката. Ферари са институция!
  • #1
    20 rate up comment 0 rate down comment
    анонимен ( преди 4 години )
    Разбира се. Няма друга компания, която сама да избира кой ще си купи продукта