Mercedes-Benz Е-Class е сред най-популярните модели на германския производител, а поколението W212 вече се предлага на сравнително разумни цени, което го прави и особено популярно на пазара на употребявани автомобили. Затова експертите от Autoweek разгледаха силните и слабите страни на луксозния седан, за да може евентуалните бъдещи купувачи, да преценят дали си заслужава парите. Както и какви подводни камъни да очакват, когато им се наложи да обслужват или ремонтират автомобила.
Поколението W212 на бизнес-седана излезе през 2009 година, като компанията от Щутгарт оборудва модела с широка гама силови агрегати. Сред тях има бензинови и дизелови мотори с обем от 1,8 до 6,2 литра. През 2013 години E-Class претърпя сериозен фейслифт, при който инженерите на Mercedes-Benz отстраниха някои технически недостатъци на модела.
Вижте силните и слабите страни на модела в галерията:
На са идеални и дизелови мотори от серията ОМ651, които се предлагат в различна степен на мощнот. Те са оборудвани с пиезо инжектори, които с времето започват да изтичат и така се стига да увреждане на буталата и съответно на мотора.
Това принуди Mercedes да организира сервизна акция, при която инжекторите на всички двигатели, произведени след 2011 година, бяха заменени с електромагнитни. Сменен беше и блокът за управление на системата за впръскване на гориво. Затова е препоръчително да се провери, дали харесаният автомобил е бил подложен на тази процедура.
Снимки: Mercedes-Benz