Геманският производител Mercedes-Benz обнови най-важния модел в гамата си – семейството E-Class. Промените във външния вид на автомобила са предимно козметични, като автомобилите са получили това решетка на радиатора (различна при отделните нива на оборудване), леко преработени брони и друга оптика. Промените включва различни цветове на каросерията и джнти.
Комфорт
Нови цветови схеми се предлагат и за интериора, където голямата новст е интерфейсът MBUX. В базовото оборудване на Mercedes-Benz E-Class попадат два съединени 10,25-инчови екрани, а като опция диагоналът може да достигне 12,3 инча. Бордовата навигация работи в режим на допълнена реалност, а някои от фунциите могат да се управляват не само с глас, но и с жестове.
Моделът получава асистент за комфорт Energizing, познат от други автомобили на марката. Воланът е напълно нов, като той следи дали шофьорът наблюдава пътя и дали ръката му е на волана. Това е нужно за работата на асистентите, които осигуряват движение в полуавтономен режим. Ако електрониката открие, че водачът е махнал ръце от кормилото, то тя стартира поредица от сигнали и ако те не бъдат взети под внимание, следва пълно спиране на автомобила.
Всичко това помага на обновената E-Class да взима самостоятелни решения за промяна на скоростта в трафика, като се основава на данни, получени в реално време. Системата за наблюдение на „слепите“ зони се активира веднага след стартиране на двигателя. Има и асистент за паркиране, който открива място на паркинга, стига да има маркировка за това.
Двигатели
Както беше обявено, семейството Mercedes-Benz E-Class получава наведнъж 7 хибридни варианта, които могат да се зареждат от мрежата. Този брой се определя от различията в горивото (бензин или дизел), каросерията (седан или комби) и задвижването (задно или 4х4). Бензиновите варианти развиват от 156 до 367 к.с., а дизеловите – от 160 до 330.
За първи път моделът ще се предлага като „умерен“ хибрид със стартер-генератор от второ поколение. Той е за варианта с 2,0-литров бензинов турбомотор, който развива 270 к.с. Допълнителният 48-волтов електромотор добавя 20 к.с. и 180 Нм. Ще има и версия с редови 6-цилиндров двигател M256, чиято мощност засега не се уточнява (най-вероятно именно тя е с 367 коня). От компанията уточняват, че 9-степенна автомат 9G-tronic е напълно адаптиран към новите системи и технологиии.
Още снимки на комбито на комбито Mercedes-AMG E 53
Спорт
Вместо със стандартните модели дебютира и „напомпан“ вариант с индекс AMG E 53, който ще се предлага като седан и комби. Той се отличава по решетката на радиатора, задния дифузьор и 20-цоловите джанти. В интериора има нов волан, от който могат да се сменят предавките и кожа напа, а мултимедията е получила специфичен спортен режим на работа.
Под капака на AMG-версията е поставен редови 6-цилиндров мотор с електрически компресор и стартер-генератор, монтиран между двигателя и скоростната кутия. Мощноста на агрегата е 435 к.с. И 520 Нм, като електромоторът добавя още 22 к.с. и 250 Нм. Скоростната кутия AMG Speedshift 9G и системата за задвижване на четирите колела позволяват на двигателя ускорение от 0 до 100 км/ч за 4,5 секунди при седана и 4,6 секунди при комбито. Максималната скорост е ограничена на 250 км/ч, но като опция лимитът може да бъде преместен на 270 км/ч.
Още снимки на Mercedes-AMG E 53 - вижте в галерията:
В оборудването на E-Class се предлагат още мощни спирачни механизми, 5 режима на работа на електронните системи, както и пневматично окачване с адаптивни амортисьори с 3 вариарна на настройки.
Бъдеще
Компанията планира да предолжи още няколко модификации на обновената E-Class. Първо ще излезе удължена версия за пазара в Китай, а след нея - купе и кабриолет. Моделът ще се произвежда в завода на марката в Зинделфинген.
Още снимки на Mercedes-Benz All Terrain - вижте в галерията.
Снимки: Mercedes-Benz