IMG Investor Dnes Bloombergtv Bulgaria On Air Gol Tialoto Az-jenata Puls Teenproblem Automedia Imoti.net Rabota Az-deteto Blog Start Posoka Boec Черно море

Opel ще излезе от дупката догодина, увери Тавареш

Германският бранд отчете един от най-слабите месеци в историята си - но въпреки това остава на печалба

Opel/Vauxhall ще възстанови пазарния си дял в Европа догодина, увери главният изпълнителен директор на групата PSA Карлос Тавареш. През юни германско-британската компания отчете един от най-слабите резултати в цялата си история, с 42 582 продажби и пазарен дял в Европа от едва 3.8%. За първото полугодие на тази година продажбите са 266 118 - наполовина спрямо същия период на миналата. Спадът при Opel е забележимо по-голям от средното за индустрията и не се обяснява само с проблемите покрай карантинните мерки. Единствената добра новина е отчетеният ръст от 44% в поръчките за новата Corsa, която вече е на платформа на Peugeot.
  
  
Карлос Тавареш, Opel, Лошелер
Карлос Тавареш (вляво) с изпълнителния директор на Opel Михаел Лошелер

 
Тавареш обаче обясни моментните затруднения най-вече с отпадането от гамата на Opel на множество модели, които "или не бяха печеливши, или не разполагаха с правилните технологии от гледна точка на емисиите СО2". За да се вмести в новите тавани на емисиите на ЕС, групата бе принудена да се откаже от някои двигатели. Opel спря да предлага малките Karl и Adam, минивановете Meriva и Zafira, както и кабриолета Cascada. От тази година не се продава и Mokka-X, въпреки че компактният кросоувър бе сред бестселърите и носеше най-голяма печалба. Причината е, че досегашната Mokka бе изградена с платформа и технологии на GM, върху които групата вече няма права. Следващото й поколение вече ще е върху платформа на PSA. В гамата на Opel остават само два модела върху платформи на GM - Astra и Insignia. Те също ще бъдат подменени с френски технологии в близките години.

"Това, което трябваше да направим, бе доста брутално", коментира Тавареш по повод орязването на гамата. Според него обаче пазарният дял ще се възстанови догодина след дебюта на новата Mokka.
  
   
Opel Mokka X

  
   
Независимо от катастрофалното свиване на продажбите обаче Opel остава на печалба, с около 2 процента марж, и е допринесъл 110 милиона евро към положителния финансов резултат на групата PSA (общо 731 млн.) във време, когато повечето конкуренти отчитат рекордни загуби. Тавареш призна, че е много доволен от ценовата политика и нормата на печалба. "Много близо сме вече до заложените цели - нещо, което не можехме и да си представим преди няколко години".

Opel почти никога не бе излизал на печалба в седемте десетилетия под шапката на General Motors. Само година след придобиването си от PSA обаче компанията излезе на плюс. Същото явление - по-ниски продажби, но по-висока печалба - се наблюдава и в другите марки на групата под ръководството на Тавареш.

0 от 500
  • #2
    4 rate up comment 2 rate down comment
    everyone ( преди 3 години )
    Глупости на търкалета :D за какво му е пазарен дял, при положение, че има добри маржове? Опел години наред имаха високи дялове в Европа, продаваха много коли на ниски цели и накрая бяха все на червено. И за какво му е СУВ с 4х4 - извън рустикални периферии като България никой не търси подобно нещо, само повишава себестойността и изяжда печалбата. В момента групата PSA продава основно заради дизайн. И с голяма надценка
  • #1
    0 rate up comment 4 rate down comment
    none ( преди 3 години )
    И догодина няма да се възстановят Опел. Г-н Тавареш тотално обърка там нещата. Продажбата на ребрандирано Пежо на завишени цени може и да носи печалби в началото, но няма как да му донесе пазарен дял (повечето хора не са ***). Отделно с Пежо/Ситроен нещата също забуксуваха, щото само с журналистически награди не става. Нямат един СУВ с 4х4, но пък вдигнаха цените сериозно. Пежо/Ситроен продаваха преди основно поради ниските си цени и изгодни отстъпки и условия за кредитиране.