Opel/Vauxhall ще възстанови пазарния си дял в Европа догодина, увери главният изпълнителен директор на групата PSA Карлос Тавареш. През юни германско-британската компания отчете един от най-слабите резултати в цялата си история, с 42 582 продажби и пазарен дял в Европа от едва 3.8%. За първото полугодие на тази година продажбите са 266 118 - наполовина спрямо същия период на миналата. Спадът при Opel е забележимо по-голям от средното за индустрията и не се обяснява само с проблемите покрай карантинните мерки. Единствената добра новина е отчетеният ръст от 44% в поръчките за новата Corsa, която вече е на платформа на Peugeot.
Карлос Тавареш (вляво) с изпълнителния директор на Opel Михаел Лошелер
Тавареш обаче обясни моментните затруднения най-вече с отпадането от гамата на Opel на множество модели, които "или не бяха печеливши, или не разполагаха с правилните технологии от гледна точка на емисиите СО2". За да се вмести в новите тавани на емисиите на ЕС, групата бе принудена да се откаже от някои двигатели. Opel спря да предлага малките Karl и Adam, минивановете Meriva и Zafira, както и кабриолета Cascada. От тази година не се продава и Mokka-X, въпреки че компактният кросоувър бе сред бестселърите и носеше най-голяма печалба. Причината е, че досегашната Mokka бе изградена с платформа и технологии на GM, върху които групата вече няма права. Следващото й поколение вече ще е върху платформа на PSA. В гамата на Opel остават само два модела върху платформи на GM - Astra и Insignia. Те също ще бъдат подменени с френски технологии в близките години.
"Това, което трябваше да направим, бе доста брутално", коментира Тавареш по повод орязването на гамата. Според него обаче пазарният дял ще се възстанови догодина след дебюта на новата Mokka.
Независимо от катастрофалното свиване на продажбите обаче Opel остава на печалба, с около 2 процента марж, и е допринесъл 110 милиона евро към положителния финансов резултат на групата PSA (общо 731 млн.) във време, когато повечето конкуренти отчитат рекордни загуби. Тавареш призна, че е много доволен от ценовата политика и нормата на печалба. "Много близо сме вече до заложените цели - нещо, което не можехме и да си представим преди няколко години".
Opel почти никога не бе излизал на печалба в седемте десетилетия под шапката на General Motors. Само година след придобиването си от PSA обаче компанията излезе на плюс. Същото явление - по-ниски продажби, но по-висока печалба - се наблюдава и в другите марки на групата под ръководството на Тавареш.