fallback

Забраната на ДВГ ще остави бедните хора без автомобил

Производители предупредиха британското правителство, че подготвя социална бомба

Забраната на двигателите с вътрешно горене (ДВГ) не само ще унищожи хиляди работни места, но и напълно ще лиши по-бедните слоеве от населението от възможността да притежават собствен автомобил, предупредиха няколко производителя в писма до британското правителство. Властите на Острова са обявили плановете си да забранят напълно бензиновите и дизеловите автомобили от 2035 година, но в момента обсъждат дали да не изтеглят срока до 2032 или дори до 2030.      

Фокусирането само върху чисти електромобили е грешка и ще даде обратен на желания резултат, смятат производителите

В хода на тези обсъждания правителството е поискало писмените мнения на замесените страни. "Ограничаването на избора на потребителите само до скъпите електромобили ще доведе дотам, че по-малко състоятелните граждани ще бъдат напълно изкючени от достъпа до мобилност, което ще саботира плановете на правителството за намаляване на социалното неравенство", пише в едно от писмата, цитирано от The Financial Times. Сходни притеснения са изразили и други производители, които подчертават също, че до момента правителството не е направило нищо за създаването на масова и достъпна мрежа от зарядни станции, която би успокоила клиентите до степен да се заинтересуват от електромобилите.       

Британското правителство не е единственото, подготвящо забрана на ДВГ. Властите в Париж също планират подобна мярка

Дори и след десетилетие на усилено развитие, електромобилите си остават чувствително по-скъпи от конвенционалните автомобили, макар че могат да са по-евтини за експлоатация, ако се зареждат в домашни условия. Производителите разчитаха цената на батериите да спадне при по-масово производство, но този ефект до голяма степен се неутрализира от поскъпването на суровините за тях в резултат на растящото търсене.

Британското правителство планира да забрани не само бензиновите и дизеловите автомобили, но дори и плъг-ин хибридите - подход, който един от производителите със завод във Великобритания нарича "твърде стеснен". Асоциацията на автомобилните дилъри също призова кабинета да помисли за "по-балансиран подход".

fallback
  • #22
    Kurandomil ( преди 4 години )
    Електрокар не карам ***... Само атмосферен.Това е. Ламборджини.
  • #21
    анонимен ( преди 4 години )
    Повечето цена идва от батерията. Кой ще си купи кола на старо с изтощена батерия като трябва да купува нова батерия? Следователно ако си купил нова кола ще е трудно да я продадеш след 10 години. Отива направо на скрап.
  • #20
    Електроинжинер ( преди 4 години )
    Трябва да се изградят милиони зарядни станции и да се прекарате дебели жици до тях. Съществуващата структура на електрозахранване няма такъв капацитет. Трябва да се произведе много повече ток защото в сегашното количество не е предвидено зареждане на автомобили. Значи трябва да се построят допълнителни електростанции. Повечето ток се произвежда от въглища и замърсяването е по-голямо от дизел и бензин. Материалите за батериите са редки и скъпи. Замърсяването при производството им е голямо.
  • #19
    Анонимен ( преди 4 години )
    За батериите не знам, но ел енергията се произвежда в ел централи, от там идва.
  • #18
    Nemes ( преди 4 години )
    Стига с тези глупости на триците скъпи на брашното ефтини... От каде ще идва тока бре хора??? А материалите за батериите??? Или той ще се извлича в черните държави и няма да замърсява примерно Европа но все пак ще е на земята... Затова Тръмп се отказа от тая глупост а бай Дончо е бизнесмен и знае две и две колко е. Нищо няма да стане освен Европа да си унищожи икономиката и евросъюза да се разпадне. Големите държави като Америка, Русия, Китай не са съгласни с тези глупости и що ли така???
  • #17
    ДетоВиГо ( преди 4 години )
    Стига промивки и фалшиви новини, забравихте прогнозите за 1935 година с многоежните конюшни в центровете на всички големи градове, а какво се случи...има разминаване с действителността, бедни...или скъпи Ел коли, няма числа, има прах...
  • #16
    до 20 ( преди 4 години )
    Хм, уж сте модерни във вашият офис - Тесли зареждате, пък говориш за пушещи Голф-ове, такива каквито отдавна няма! Значи, със сигурност за едно от двете ни лъжеш! А най-вероятно и за двете!
  • #15
    belona65 ( преди 4 години )
    Аз пък ще си карам кола с антигравитационен двигател. С едно зареждане минимум 100 години
  • #14
    Тинтири-минтири ( преди 4 години )
    #19: Радостно ми е да видя, съвременник на преминаването от коне на автомобили. Твоя кога го подмени ;) Разликата е там, че автомобила е давал значително повече предимства пред коня - бързина, удобство, независимост и много по-голяма полезна стойност. А при електричките предимствата над ДВГ просто липсват. Ако продукта ако е добър сам се налага на пазара. Вечно правило на търсенето и предлагането. А щом имате нужда от държавни субсидии И РЕГУЛАЦИИ значи продукта ви никакъв го няма.
  • #13
    Тинтири-минтири ( преди 4 години )
    Глупости, за това по зарядните особено на Тесла стават километрични опашки. А понеже символите са малко не споменах най-готината част - как си инсталираш собствено ВЕИ, за да ти е съвсем без пари. Значи на двойната цена на колата ще похарчиш още десетки хиляди за волтаик (ако има въобще къде да го сложиш) и накрая ще зареждаш ... на платената зарядна пред офиса щото вечер волтаика нихт бачкаторен - а денем колата не е в къщи. Концепцията е наистина възхитителна... за трошене на пари!
fallback
Последни