fallback

Забраната на ДВГ ще остави бедните хора без автомобил

Производители предупредиха британското правителство, че подготвя социална бомба

Забраната на двигателите с вътрешно горене (ДВГ) не само ще унищожи хиляди работни места, но и напълно ще лиши по-бедните слоеве от населението от възможността да притежават собствен автомобил, предупредиха няколко производителя в писма до британското правителство. Властите на Острова са обявили плановете си да забранят напълно бензиновите и дизеловите автомобили от 2035 година, но в момента обсъждат дали да не изтеглят срока до 2032 или дори до 2030.      

Фокусирането само върху чисти електромобили е грешка и ще даде обратен на желания резултат, смятат производителите

В хода на тези обсъждания правителството е поискало писмените мнения на замесените страни. "Ограничаването на избора на потребителите само до скъпите електромобили ще доведе дотам, че по-малко състоятелните граждани ще бъдат напълно изкючени от достъпа до мобилност, което ще саботира плановете на правителството за намаляване на социалното неравенство", пише в едно от писмата, цитирано от The Financial Times. Сходни притеснения са изразили и други производители, които подчертават също, че до момента правителството не е направило нищо за създаването на масова и достъпна мрежа от зарядни станции, която би успокоила клиентите до степен да се заинтересуват от електромобилите.       

Британското правителство не е единственото, подготвящо забрана на ДВГ. Властите в Париж също планират подобна мярка

Дори и след десетилетие на усилено развитие, електромобилите си остават чувствително по-скъпи от конвенционалните автомобили, макар че могат да са по-евтини за експлоатация, ако се зареждат в домашни условия. Производителите разчитаха цената на батериите да спадне при по-масово производство, но този ефект до голяма степен се неутрализира от поскъпването на суровините за тях в резултат на растящото търсене.

Британското правителство планира да забрани не само бензиновите и дизеловите автомобили, но дори и плъг-ин хибридите - подход, който един от производителите със завод във Великобритания нарича "твърде стеснен". Асоциацията на автомобилните дилъри също призова кабинета да помисли за "по-балансиран подход".

fallback
  • #12
    do dolnniq ( преди 4 години )
    В тоя к**** софия ще се върнете обратно по конете. Навсякъде другаде тия проблеми дето си ги написал не съществуват!
  • #11
    Тинтири-минтири ( преди 4 години )
    Ми то това е и целта. Най смешно ми е как си можел да зареждаш у дома и да ти е евтино, в един голям град представяте ли си какво ще стане ако всеки пусне кабел до колата? Какъв е процента на автомобилистите притежаващи собствен гараж? А сега си представете че сте в модерен нов блок с подземен гараж, за 10 автомобила да се зареждат вечер каква мощност трябва да пуснеш? Ами до теб като има още 1000 автомобила в мрежата? EV може да е част, но не и самостоятелно решение!
  • #10
    анонимен ( преди 4 години )
    Освен това ако ЦЯЛА Европа не забрани продажбата - файда няма да има. Просто колите ще се купуват и регистрират на разрешените пазари. И щом е регистрирана в ЕС може да се кара навсякъде.
  • #9
    анонимен ( преди 4 години )
    Има достатъчно произведени вече автомобили с ДВГ, които може да се карат десетки години напред. Най-бедните така илининаче не си купуват нови коли.
  • #8
    анонимен ( преди 4 години )
    Отделно знаеш ли каква площ ти трябва за фото волтаици? В момента най-ефективните генерират около 200 вата на квадратен метър при пълно осветяване. Като добавим, че с цел смъкване на цената се слагат, не на южни склонове на планина, а на полето, губим толкова много обработваема земя, че ще умрем от глад преди да усетим далаверата от чистия ток.
  • #7
    анонимен ( преди 4 години )
    Радва ме като се разфилософства някой, как със слънце и вятър ще могат да заместят на 100% нормалните електроцентрали. Я генерирай слънчева енергия през декември и януари когато я имаш 5 часа слънце на ден я не. И то слабо на всичкото отгоре. Вятър кога има кога няма. И същевременно имаш висока консумация на ток за отопление. Нали затваряме ТЕЦ-овете и няма парно.
  • #6
    анонимен ( преди 4 години )
    До 2035 г. има много време ако не са готови тогава предполагам ще го отложат още малко няма какво да се коментира от сега
  • #5
    Cicho_Ficho ( преди 4 години )
    Тия калъфи още не са разбрали, че сегашната концепция за ел. автомобили е безумна и неосъществим: огромна, скъпа, токсична батериа, която се произвежда от материали с ограничен дистъп на земята. Доката не измислят начин да генерират ток на место (в колата по време на движения) тия жалки тостери нямат шанс.
  • #4
    анонимен ( преди 4 години )
    Бедните маси дърпат прогреса назад. Решението е да има по-малко бедни, така че да не се съобразяваме с тях, а не да се спира прогреса. България е пример за държава в която бедните диктуват какво се случва - ниски пътни данъци = липса на качествени пътища. Евтин ток = лошо инфраструктура и .т.н.
  • #3
    yorval ( преди 4 години )
    Кога ли на някого от управляващата клика, политиците и фабрикантско-магнатна върхушка й е пукало за бедните и социално слаби народни масси - НИКОГА. И, както те, обичайно се изказват- тях кучета ги яли, сиреч да вървят, където искат; но пък те самите забравят, че тези именно работници им създават и произвеждат благата, к. консумират...
fallback
Последни