fallback

Забраната на ДВГ ще остави бедните хора без автомобил

Производители предупредиха британското правителство, че подготвя социална бомба

Забраната на двигателите с вътрешно горене (ДВГ) не само ще унищожи хиляди работни места, но и напълно ще лиши по-бедните слоеве от населението от възможността да притежават собствен автомобил, предупредиха няколко производителя в писма до британското правителство. Властите на Острова са обявили плановете си да забранят напълно бензиновите и дизеловите автомобили от 2035 година, но в момента обсъждат дали да не изтеглят срока до 2032 или дори до 2030.      

Фокусирането само върху чисти електромобили е грешка и ще даде обратен на желания резултат, смятат производителите

В хода на тези обсъждания правителството е поискало писмените мнения на замесените страни. "Ограничаването на избора на потребителите само до скъпите електромобили ще доведе дотам, че по-малко състоятелните граждани ще бъдат напълно изкючени от достъпа до мобилност, което ще саботира плановете на правителството за намаляване на социалното неравенство", пише в едно от писмата, цитирано от The Financial Times. Сходни притеснения са изразили и други производители, които подчертават също, че до момента правителството не е направило нищо за създаването на масова и достъпна мрежа от зарядни станции, която би успокоила клиентите до степен да се заинтересуват от електромобилите.       

Британското правителство не е единственото, подготвящо забрана на ДВГ. Властите в Париж също планират подобна мярка

Дори и след десетилетие на усилено развитие, електромобилите си остават чувствително по-скъпи от конвенционалните автомобили, макар че могат да са по-евтини за експлоатация, ако се зареждат в домашни условия. Производителите разчитаха цената на батериите да спадне при по-масово производство, но този ефект до голяма степен се неутрализира от поскъпването на суровините за тях в резултат на растящото търсене.

Британското правителство планира да забрани не само бензиновите и дизеловите автомобили, но дори и плъг-ин хибридите - подход, който един от производителите със завод във Великобритания нарича "твърде стеснен". Асоциацията на автомобилните дилъри също призова кабинета да помисли за "по-балансиран подход".

fallback
  • #32
    ( преди 4 години )
    "Подмяната на парка с електромобили няма да промени съществено потреблението у нас. За една кола са необходими 75-100 киловата. Така че това няма да се отрази на електропотреблението и на енергийния баланс на страната." - Александър Николов, изп. директор на АЕЦ-Козлодуй
  • #31
    TSLA ( преди 4 години )
    Костов даде земя и изкупна цена по левче на киловат на онея с фотоволтаиците (за сметка на частника; сега с тея пари можеше да има волтаици върху 1/3 от домакинствата). И така станахме европейски рекордьори по процентно инсталирани ВЕИ мощности. Сега България само от тях може да захрани 1 млн коли без емисии. Отделно рафинерията черпи колосален ток, който ще се пренасочи където му е мястото.
  • #30
    TSLA до Тинтири ( преди 4 години )
    В UK новата практика е на лампов стълб по контакт. Ти н'дей си дра ризата пак и н'дей им бери гайле на бретанците. Острова ще живее на чист въздух, да му мисли Дизелгария.
  • #29
    до 9 ( преди 4 години )
    Тия плюсове са ти ги напъцкали съучениците ти, понеже сте се чупили от часа по физика... отново
  • #28
    до 8 ( преди 4 години )
    Обслужвам автопарк ел. коли и всички се зареждат предимно на бързи DC станции - митът че това съкращава живота им е от зората на демокрацията. И да беше вярно - времето е пари. Т.е. пак има резон да се пълнят само на прав ток тея коли, след като бордовите им зарядни са скръб по 7kW.
  • #27
    до 7 ( преди 4 години )
    Уви, така е. Тук се тровим с отпадъците на запада и сме най-голямата автоморга на Европа, обаче никой политик не смее да ограничи вноса на коли над 10г. и да спре от движение коли без катализатор и DPF-филтър, щото цялото население ще скочи. А едни пари са им дадени и ще трябва да отговарят на едни бизнесмени защо са ги свалили от власт...
  • #26
    Жоро ( преди 4 години )
    Единственото адекватно решение, поносимо за всички е бензинови малолитражни коли на пропан или метан! И вълкът сит и агнето цяло!
  • #25
    Kzahariev ( преди 4 години )
    А някой Замисли ли се това електричеството за да се произведе колко вредни емисии се отделят или всичко е просто бизнес и пари
  • #24
    Radostin ( преди 4 години )
    На Европа Това е стара мечта бедния да стане победен a богатия по-богат
  • #23
    Кольо Фичката ( преди 4 години )
    Бедните да го духат!
fallback
Последни