Британският производител McLaren е една от компаниите, които приемат с голямо огорчение решението на властите в страната за забрана на автомобилите с двигатели с вътрешно горене, влизащо в сила през 2032 г. Причината е, че McLaren е нишов производител и няма сериозна подкрепа зад гърба си, което е проблем при разработката на електромобили
„Първоначалната дата за забрана на бензиновите и дизеловите двигатели във Великобритания беше 2040 г. и новата инициатива на правителството е доста неочаквана и не особено приятна. Това ще ни накара да разработим още една платформа, за да можем да продаваме своите автомобили на други пазари“, коментира генералния директор на компанията Майк Флюит, цитиран от Autocar.
Пред изданието Флоит разкрива още, че компанията му работи върху нова хибридна кола, която ще замени модела P1 като флагман на марката. Както е известно, P1 се произвеждаше през периода 2013-2015 г., като от него бяха направени само 375 бройки. Неговият наследник ще стане част от семейството Ultimate Series.
„В последно време често карам електромобили, но нашата следваща суперкола ще бъде хибрид. Защо ли? Давам ви пример с McLaren 765LT. Много хора купуват този автомобил, за да го карат на писта и ако той е само на ток, ще се налага да го зареждат по цял ден, което не е особено ефективно и се превръща в проблем. Представете си само – карате 30 минути на писта и после отивате да зареждате, което ви отнема часове“, обясни Флюит.
Топ-мениджърът допълни, че е впечатлен от обявените характеристики на бъдещите суперколи Lotus Evija и Pininfarina Battista, но в McLaren все още не вярват на тази технология. Затова и наследникът на P1 ще получи електромотор на предната ос и нов бензинов V6, който ще задвижва задната.
Снимка: McLaren