В автомобилната индустрия често се използва термина „платформа“ за моделите от различни марки с общи агрегати и технологии. Например, когато става дума за Volkswagen Passat и Skoda Superb (или Golf и Octavia). Среща се и понятието „бейдж-инженеринг“ - когато, например Mazda MX-5 изведнъж се превръща във Fiat 124 Spider.
Сега обаче ще стане дума за друг вид сътрудничество – по-скоро за взаимопомощ между производителите при разработката на нов модел. Понякога всички ресурси на дадена компания са изчерпани и тя е принудена да преглътне гордостта си и да сключи брак по сметка със свой основен конкурент, който има далеч по-голям опит в дадена сфера.
Най-странните партньорства в автомобилната индустрия (ГАЛЕРИЯ):
Производителят на мотоциклети Yamaha напълно сериозно обмисля пускането на свой собствен автомобил, за да може да се противопостави на конкурентите си Suzuki и Honda. В крайна сметка обаче японската компания се ограничава с разработката на двигатели, сред които е и 1,7-литровия мотор с 4 цилиндъра, поставян на малкото купе Ford Puma.
Снимки: Производителите