В автомобилната индустрия често се използва термина „платформа“ за моделите от различни марки с общи агрегати и технологии. Например, когато става дума за Volkswagen Passat и Skoda Superb (или Golf и Octavia). Среща се и понятието „бейдж-инженеринг“ - когато, например Mazda MX-5 изведнъж се превръща във Fiat 124 Spider.
Сега обаче ще стане дума за друг вид сътрудничество – по-скоро за взаимопомощ между производителите при разработката на нов модел. Понякога всички ресурси на дадена компания са изчерпани и тя е принудена да преглътне гордостта си и да сключи брак по сметка със свой основен конкурент, който има далеч по-голям опит в дадена сфера.
Най-странните партньорства в автомобилната индустрия (ГАЛЕРИЯ):
През 90-те години плакати с Lamborghini Diablo и Dodge Viper висят на стената на стаята на всяко момче, запалено по автомобилите. Малцина обаче знят, че американската суперкола нямаше да се появи на бял свят, ако не беше помощта на Lamborghini.
Снимки: Производителите

