fallback

Новата Skoda Octavia: тестваме ключовия модел на чехите

Уж компактният автомобил продължава да расте и днес се конкурира по-скоро с Insignia и Mondeo

Още от 1996, когато Skoda възроди името Octavia, този модел е нещо като най-зле пазената тайна на българския автомобилен пазар. Той дава на купувачите си онова неописуемо приятно чувство, че знаят нещо, което другите не знаят. А именно - как за по-малко пари да получиш автомобил, който е със същото задвижване и с почти същата висока остатъчна стойност като VW Golf, но с доста повече пространство, товарен обем и практичност.      

      Сега обаче на пазара идва ново, четвърто поколение на Octavia, и големият въпрос е дали то ще съхрани "тайната". Що се отнася до пространството и практичността, отговорът е уверено "да". Octavia по традиция е позиционирана малко над своя сегмент на компактния клас и опасно близо до по-горния клас на представителните лимузини. С новото поколение този шпагат е още малко по-разтегнат, окончателно отделяйки Octavia от компактните коли, за да остави там жизнено пространство за новата Skoda Scala. В новия си вид Octavia е по-скоро конкурент на автомобили като Insignia или Mondeo - не като габарити, защото си остава с двайсетина сантиметра по-къса, но като вътрешно пространство и оборудване.      

      За да се получи това упражнение, чехите залагат не само на допълнителни сантиметри. Четвъртата генерация е снабдена с куп допълнителни екстри, които по принцип се монтират в автомобили от по-горен глас. Можете да я поръчате например с подгряване на волана, с тризонален автоматичен климатик, с head-up дисплей... Мултимедията е вече над 10-инчова за високите версии, LED светлините са серийни. Седалките с повишена ергономия имат специален сертификат от германското Дружество на приятелите на гръбнака.        

      Няма да се учудите, че Octavia споделя доста технологии с новия Golf - включително и новата концепция за управление, при която таблото е изчистено от бутони, а цели 21 функции могат да се задействат от волана. Сензорният централен дисплей позволява въвеждането на команди с едно докосване, а като забавна екстра може да се приеме възможността за увеличаване на звука с припълзване на пръста по долния ръб на екрана. Приплъзване с два пръста ще увеличи навигационната карта.      

      Тенденцията Octavia да расте с темпове като в пубертета се запазва. Новата генерация е по-дълга с 2 сантиметра от предишната, и със сантиметър и половина по-широка. Багажникът набъбва до 600 литра, абсолютен рекорд за класа, а комби версията предлага даже 640.      

     Опитахме на пътя лифтбек модификация на Octavia с 1,5-литров турбобензинов двигател, 150 конски сили мощност и ръчни скорости. По-късно през годината този двигател ще се предлага също и като мек хибрид, както и с напълно дигитализиран 7-степенен DSG автоматик. Но и без тях той е достатъчно динамичен. Ускорението от място до 100 километра в час отнема малко над 8 секунди. При изпреварвания на магистрала двигателят се справя спокойно, загатвайки за солидни резерви от енергия.

 

Skoda Octavia 1.5 TSI

150 к. с. максимална мощност

250 Нм максимален въртящ момент

8.2 секунди 0-100 км/ч

230 км/ч максимална скорост

     Все пак Octavia запазва и правото ви на избор: у нас ще се предлага също с два дизелови агрегата, със 115 и 150 конски сили. Тези дизели са с ново поколение катализаторни системи, намаляващи с 80 на сто азотните оксиди. Към тях скоро ще се присъединят плъг ин хибрид, способен да изминава до 55 километра само на ток, метановата версия G-Теc, както и споменатите 48-волтови меки хибриди. Те обещават по-добра икономия и повече пъргавина както за 1.5-литровия, така и за базовия еднолитров мотор на Octavia.     

      Не на последно място, Octavia си остава носител и на прословутата Simply Clever философия на Skoda. Това са ред малки хитрости, които повишават качеството на живота ви като шофьори. Вградената стъргалка за лед в капачката на резервоара е вече добре известна. Към нея чехите добавят и вградена силиконова фуния за наливане на течност за чистачките. В комби версията задните седалките са със специални подглавници, които могат да бъдат огънати като в самолетна седалка и по този начин да ви дадат усещане за комфорт и дрямка без схванати вратове. Всички модификации на Octavia могат да бъдат поръчани и с интелитентна система за съхранение на дрехи в багажника.     

      Изобщо, съдейки по всичко, Skoda Octavia все така има светло бъдеще пред себе си. Единственото облаче на хоризонта са цените. Новата генерация започва от 38 хиляди лева за модификация с еднолитров турбобензин и достига 54 хиляди за високооборудван 2-литров дизел с автоматик. Тестваният от нас автомобил струваше малко над 50 000 лева – цена, която позволява да договорите принципно добри условия с лизинговите оператори и да карате нов автомобил за под 500 лева на месец. Разбира се, това е драстично повече от предишните генерации. Могъщата инфлация при автомобилите, тласкана най-вече от новите стандарти за емисии и безопасност, е засегнала и чехите. Но ако ги съпоставим с конкурентите им, те остават верни на най-важното качество на една Skoda: да бъде честна сделка за парите си.

 

Още снимки на новата Octavia вижте в галерията:

fallback
  • #7
    анонимен ( преди 3 години )
    Отделно че Еуратек нещо май са спрели 15-16% ните отстъпки още в ценовата листа. И колата спира да е толкова далавера.
  • #6
    анонимен ( преди 3 години )
    Карам Октавия 3 и съм много доволен. И ако не бяха купищата софтуерни проблеми още "от съблекалните" сигурно до година щях да си взема тази. Ама закъсняха с 2 месеца с представянето, После с още 3 да я пуснат в цяла европа. И след 2-3 месеца я спряха временно все заради софтуер. ИД3 и то се мъчи по тази линия. От обещаните сигурно 20 комбинации за задвижване са пуснали 4. Уж всичко трябваше да е 48 волта а не е. И за ел 4х4-то въобще забравиха
  • #5
    356 ( преди 3 години )
    Благодаря за разбирането. Поздрави!
  • #4
    анонимен ( преди 3 години )
    Исках да напиша ДО 356, сори.
  • #3
    356 ( преди 3 години )
    До 356 моля те да пишеш с друг ник, понеже аз ползвам този 356 от дълго време, и мн.хора очакват да чуят моето лично мнение. Хубаво е когато сме различими и изразяваме индивидуалните си впечатления. свободно, но по начин по който да сме уникални. Благодаря!
  • #2
    356 ( преди 3 години )
    Абсолютно подкрепям. След 36000 км с предишното поколение тая схема с приятното чувство я пишете с рекламна цел. Просто си личи огромната разлика в качеството между Шкода и Голф. И не само в интериора, но и в механиката. Смених съединител на нова кола, като даже в сервиза ми се поскараха, че не съм карал колата както трябва?!
  • #1
    356 ( преди 3 години )
    Да за много от нещата съм съгласен, но мойте лични впечатления са незадоволително сглобени и напаснати врати и капаци, материалите на допир често " пукат" , изглеждат евтини и незадоволително надеждни при експлоатация или при високи температури лято.Това не е нападка или обида, това са впечатления. Може би греша и ще се радвам да чуя и др.мнения
fallback
Последни