fallback

BMW се сбогува с уникален двигател

Дизеловият мотор с 4 турбини стана жертва на новите екологични стандарти

До месец компанията BMW ще спре производството на един от най-впечатляващите си двигатели - B57D30S0 (или B57S за по-кратко). Дизеловият мотор с обем 3,0 литра и 4 турбини (quad-turbo) се поставяше на версиите M50d, но не отговаря на новите екологични стандарти и ще бъде премахнат от гамата на марката.

Първите признаци за това решение се появиха още преди година, когато германският производител се отказа от версиите X7 M50d и X5/X6 M50d на някои пазари. Самият мотор беше представен през 2016 година за седана 750d, а веднага след това се появи и на 5-Series при версията M550d. Благодарение на четирите турбокомпресора агрегатът развива 400 к.с. и 760 Нм, което го прави най-мощният 6-цилиндров дизел в света. В същото време той се отличава е със сравнително нисък разход на гориво – 7 л/100 км.

Сега от BMW съобщават, че производството на двигателя ще приключи през септември. Агрегатът е с много сложна конструкция и не може да покрие новия стандарт Euro 6d (отговаря на Euro 6), който става задължителен за Европа от януари 2021 година. А модернизацията му би погълнала колосални средства, което не е оправдано икономически.

Мястото на двигателя с 4 турбини ще заемe нов битурбо мотор с 6 цилиндъра, работещ с мека хибридна система с 48-волтов стартер-генератор. Мощността на новия агрегат на BMW е 335 к.с. и 700 Нм, като той ще се поставя на кросоувърите X5, X6 и X7 във версиите 40d, както и на X3/X4 във версии M40d.

За да изпрати подобаващо агрегатът в пенсия, BMW ще предложи на някои пазари прощални серии – Final Edition, на модификациите X5 M50d и X7 M50d. Те ще получат богато оборудване, в което влизат лазерни фарове, управление с жестове на мултимедийната система и голям брой автономни асистенти на водача.

Снимки: BMW

fallback
  • #1
    анонимен ( преди 4 години )
    Двигателя сигурно е хубав (докато е нов, че като стане на 6-7 години ще сменяш по турбина с маслото) Ама не мога да разбера какъв ***-***-ин трябва да си за да дадеш 200+ хил лв. и да вземеш нафта. При положение че за същите пари взимаш 50i с повече коне и динамика. За да спестиш 10 лв на 100. Ти на 100 км даваш двойно и тройно повече за подръжка и обезценка.
fallback
Последни