Подразделението Audi Sport ще предлага само един задвижващ механизъм на разработваните от него RS-модели, като клиентите няма да може да избират между хибриден агрегат или „чист“ двигател с вътрешно горене, съобщава Autocar, като се позовава на директора по продажби Ролф Мишл.
Марката Volkswagen, например, предлага новия Golf във варианти GTI и GTE, като и в двата случая мощността е 245 к.с. В първия вариант клиентът получава 2,0-литров бензинов турбомотор, а във втория хибридна система. При моделите Audi RS обаче това няма как да се случи.
Към момента единственият електрифициран агрегат в гамата на Audi Sport е RS6, който разчита на комбинация от двигател с вътрешно горене и 48-волтов стартер генератор (мек хибрид). През следващите години тази технология ще бъде внедрена и при останалите RS-модели на компанията, като първият от тях е новото RS4, което ще излезе през 2023 година.
„Ние сме добре известни с прецизното планиране на портфолиото си и искаме да го улесним за клиента. Ще имаме една кола с един двигател. Няма смисъл да има различни варианти”, категоричен е Мишл.
Топ-мениджърът определи подхода на Audi Sport към електрификацията като „стъпка по стъпка“. Идеята е автомобилите с добавка RS към името е да бъдат подходящи за ежедневна употреба. Така постепенно ще се премине и към изцяло електрически спортни модели.
Снимка: Audi