Само година след като представи дизеловите SQ7 и SQ8 германският производител Audi се отказаха от тяхното предлагане и ги замени с бензинови модификации, чийто двигател е по-мощен. Така досегашният 4,0-литров дизелов V8 с 435 к.с. отстъпва място на бензинов мотор с две турбини (TFSI), който също е V8, но мощността му е 507 к.с.
Максималният въртящ момент при новия агрегат обаче е по-нисък – 770 Нм, докато при дизела той беше 900 Нм. Ускорението от 0 до 100 км/ч и при двата варианта - SQ7 и SQ8 (на снимката), отнема 4,1 секунди, което е с 0,7 секунди по-бързо от при досега предлаганите версии с дизелови двигатели. Максималната скорост си остава ограничена по електронен път на 250 км/ч.
За разлика от дизеловия двигател, новият бензинов мотор TSI не е част от „мека“ хибридна система с 48-волтова захранване. От Audi обаче твърдят, че той е оборудван с нови функции за повишаване на ефективността. Сред тях са система за изключване на част от цилиндрите по време на движение, както и оптимизиран обмен между турбокомпресорите и горивните камери.
Още снимки на Audi SQ8 TFSI - вижте в галерията:
Засега не се съобщават екологичните показатели на двата кросоувъра с бензинов двигател, но те едва ли ще бъдат по-добри от тези на дизеловите версии на Audi SQ7 и SQ8 (235-232 г/км CO2). Porsche Cayenne GTS, който използва вариант на същия V8, отчита между 301 и 319 г/км СО2.
От компанията твърдят, че новият V8 двигател звучи далеч по-впечатляващо, а освен това е оборудван със специални активни опори, които намаляват до минимум вибрациите в салона. Версиите SQ7 и SQ8 запазват завиващите задни колела, благодарение на които всъдеходът е по-стабилен и по-маневрен. Както и досега, двата модела са с въздушно окачване, система за задвижване на четирите колела quattro и 8-степенна автоматична скоростна кутия.
Още снимки на Audi SQ7 TFSI - вижте в галерията:
Вече са ясни и цените, като Audi SQ7 ще струва 86 000 евро, докато SQ8 очаквано е по-скъп – 91 500 евро.
Снимки: Aud
i