"Какъвто искате цвят, стига да е черен", казвал Хенри Форд за своя знаменит Model T. Това е първият пример за извечната война, която се води между производители и клиенти. Производителят, естествено, се стреми да спести колкото е възможно повече, без обаче да създаде у клиентите лошо отношение към марката.
Съвременната автомобилна промишленост е пълна с примери за икономии, които далеч не са толкова безобидни и после излизат през носа на нищо неподозиращите собственици. Очевидната тенденция е автомобилите да се правят все по-сложни за ремонт. Ето някои от най-често срещаните доказателства.
10 икономии на производителя за сметка на клиента (ГАЛЕРИЯ):
При много от съвременните двигатели при максимум 100-120 хиляди километра пробег се налага неприятна, сложна и скъпа процедура: регулировка на клапаните. Защото даже агрегати от сравнително скъпи модели, с работен обем над 2 литра, се правят без хидрокомпенсатори. Затова периодично се налага да се повдигнат разпределителните валове и да се подменят регулиращите чашки. Това се отнася както за бюджетни автомобили като Лада и Dacia, така и за Nissan X-Trail с мощния мотор QR25DE. В заводски условия регулировката е проста, но след това е доста времеемка и деликатна процедура.
Проблемът засяга понякога дори двигатели с верига, които уж са замислени години да не създават усложнения. Добър пример е семейството бензинови агрегати с обем 1.6 литра, използвани от Hyundai/Kia.