"Какъвто искате цвят, стига да е черен", казвал Хенри Форд за своя знаменит Model T. Това е първият пример за извечната война, която се води между производители и клиенти. Производителят, естествено, се стреми да спести колкото е възможно повече, без обаче да създаде у клиентите лошо отношение към марката.
Съвременната автомобилна промишленост е пълна с примери за икономии, които далеч не са толкова безобидни и после излизат през носа на нищо неподозиращите собственици. Очевидната тенденция е автомобилите да се правят все по-сложни за ремонт. Ето някои от най-често срещаните доказателства.
10 икономии на производителя за сметка на клиента (ГАЛЕРИЯ):
При някои производители задвижващият вал не може да се разглобява и се продава само като комплект с двата шарнира. Вместо да смените само дефектния елемент, трябва да купите нов окомплектован кардан, което може да излезе и 2000 лева. Най-неприятното е, че това решение обикновено се прилага при бюджетни автомобили, чиито собственици изведнъж се оказват принудени да извършват ремонти на доста по-висока цена, отколкото струват същите за модели с разглобяем кардан като Volkswagen Touareg например.