"Какъвто искате цвят, стига да е черен", казвал Хенри Форд за своя знаменит Model T. Това е първият пример за извечната война, която се води между производители и клиенти. Производителят, естествено, се стреми да спести колкото е възможно повече, без обаче да създаде у клиентите лошо отношение към марката.
Съвременната автомобилна промишленост е пълна с примери за икономии, които далеч не са толкова безобидни и после излизат през носа на нищо неподозиращите собственици. Очевидната тенденция е автомобилите да се правят все по-сложни за ремонт. Ето някои от най-често срещаните доказателства.
10 икономии на производителя за сметка на клиента (ГАЛЕРИЯ):
Конструкцията на системата за изхвърляне на отработилите газове също е добър пример за производствени икономии. Често тя се изпълнява като една дълга, неразделна тръба, в която е всичко - от колектора и катализатора до върха на ауспуха. Така е при десетки модели, като Dacia Dokker например. Естествено, такова решение е крайно неудобно, когато се наложи ремонт само на един от компонентите - примерно подмяна на заглушителя, която така или иначе е периодична. Налага се тръбата да се реже, да се снажда и заварява. Но за производителя така е по-евтино.