IMG Investor Dnes Bloombergtv Bulgaria On Air Gol Tialoto Az-jenata Puls Teenproblem Automedia Imoti.net Rabota Az-deteto Blog Start Posoka Boec Черно море

Краш-тест показа еволюцията на системите за сигурност

В изпитанието участваха стар Fiat Uno и полицейска модификация на комбито BMW 525 (ВИДЕО)

Швейцарски експерти от Центъра за динамични тестове решиха да проверят колко безопасно е задното пространство на полицейската модификация на комбито BMW 525. За целта в паркираната кола на пълна скорост се вряза стар Fiat Uno.


Краш тест


За тестването на задната седалка на бавареца бяха поставени три манекена, завързани с предпазни колани. Освен това багажникът на комбито беше натъпкан с оборудване, за да се види какви ще бъдат щетите. За "таран" експертите избраха малолитражката Fiat Uno от 1983 г., за да покажат едновременно колко са се променили системите за сигурност в последните десетилетия.

Италианският хечбек беше ускорен до 90 км/ч, след което 37-годишният автомобил се блъсна в паркираното комби с пълна сила. В резултат на мощния удар цялата предна част на хечбека буквално се сгъна на хармоника. Всички предни прозорци бяха избити, заедно с колоните на вратите. Ако в момента на удара в колата е имало пътници, вероятността от смърт би била изключително висока.



При модела на BMW, въпреки силния удар, цялата тежест бе поета от задната броня. Задният прозорец на комбито само се напука, а всички манекени и оборудване, разположено в багажника, останаха непокътнати. Тестът отново показа колко много са се променили системите за сигурност в автомобилите през последните близо 40 години.

0 от 500
  • #9
    6 rate up comment 0 rate down comment
    анонимен ( преди 4 години )
    През последните 40години много неща са променени драстично, балгодарение на компюърните и софтуерните технологии. Трбва да си много неосъзнат за да не го разбираш. Какви са тези статии?
  • #8
    6 rate up comment 0 rate down comment
    От 7 до 5 ( преди 4 години )
    Пишеш в тубата, търсиш и гледаш. Резонни са ти въпросите, но и леко хейтърски. Старите коли определено си имат предимства, но сигурността не е от тях...
  • #7
    0 rate up comment 2 rate down comment
    анонимен ( преди 4 години )
    До 6Не мисля, че резултатът ще е много по различен. Клипът има за цел да покаже разликата между стари и нови коли, а не между марки и ситуации.
  • #6
    6 rate up comment 2 rate down comment
    Д-р Исня ( преди 4 години )
    Ако БМВ-то удари Уното отзад, ще се намачка по същия начин, а Уното ще е леко изкривено. Защо удрят Уното челно, а бавареца отзад??? Това не е меродавно. Или ги удрят челно или със задниците.
  • #5
    9 rate up comment 0 rate down comment
    анонимен ( преди 4 години )
    колите са проектирани така, че отпред се намачкват при удар (поема енергията на удара). Колко са се промени системите за безопаснот от такъв тест не може да се правят изводи. Фиат Уно е 900кг. Да бяха взели една Омега 5-ца или Е-класа, които са 2х по-тежки. Ако пробват с камион, манекените няма да могат да ги изтържат от седалките... Да направят тест с масовки, 3-ка с А4 примерно.. или Ц-клас долния сегмент клио с А-класс примерно
  • #4
    6 rate up comment 0 rate down comment
    до 2 ( преди 4 години )
    Ами влез в туб-а и виж краш-тестове на фиат пунто 2017-та
  • #3
    10 rate up comment 0 rate down comment
    анонимен ( преди 4 години )
    Показва също, че една много по-лека и по-ръждясала кола няма шанс
  • #2
    7 rate up comment 0 rate down comment
    анонимен ( преди 4 години )
    Какви ли резултати щеше да покаже теста, ако бяха блъснали 30 годишно БМВ в чисто нов Фиат Уно ?
  • #1
    13 rate up comment 3 rate down comment
    анонимен ( преди 4 години )
    После ми разправяйте как "Изгнилата жигула на бащата е по-здрава от новите пластмасови коли"