Честно казано, това не е първото изпитание, на което е подложено новото поколение на Jeep Wrangler. Американският регулатор - Институтът за безопасност на пътя (IIHS), както и самата компания-производител – в случая концернът FCA) по-рано поставиха оценка „добър“ (Good) на представянето на всъдехода на краш-тестовете, но сега тя беше променена на „на предела“ (Marginal).
При повторен фронталния удар в препятствие с малко покритие от страната на водача всъдеходът просто се преобръща настрани към пътника. В официалното заявление на Института за безопасност на пътя се казва, че това може да доведе до допълнителни травми и изхвърляне на седащите пасажери от салона.
В теста участва версия със свалящ се покрив, която няма странични въздушни възглавници. От компанията-производител подадоха протест срещу резултата от изпитанието, като обявиха, че той се дължи на методиката за ускорение, използвана преди удара. В резултат на това, експертите повториха теста и получиха същия резултат.
Трябва да се припомни, че официалната скала за оценки на IIHS се състои от 4 бала - Good (добро), Acceptable (удовлетворително) Marginal (на предела) и Poor (лоша).
Снимки: IIHS