Националната администрация за пътна безопасност на САЩ (NHTSA) остро критикува рекламата на Tesla, в която се твърди, че Model 3 е "най-сигурният автомобил сред всички тествани от NHTSA превозни средства". Ведомството настоя компанията да спре да позиционира електромобила по този начин.
Още през 2018 г. експерти от NHTSA подложиха Tesla Model 3 на серия от краш-тестове, според които моделът получи 5 звезди от 5 възможни. Компанията обаче свободно интерпретира оценката и използва своя версия за популяризиране на електромобила на пазара. По-специално, Tesla позиционира модела като автомобил "с най-малка вероятност от получаване на травми по време на ПТП".
От NHTSA отговориха на това, че "не разделят показателите за безопасност извън петзвездната оценка“, тоест не посочват най-добрите автомобили от тези, които са спечелили максималния брой звезди според резултатите от краш-тестовете. Адвокатите на Tesla от своя страна не се съгласиха с твърдението на експертите и заявиха, че позицията в рекламата на автомобила "не подвежда купувачите".