IMG Investor Dnes Bloombergtv Bulgaria On Air Gol Tialoto Az-jenata Puls Teenproblem Automedia Imoti.net Rabota Az-deteto Blog Start Posoka Boec Черно море

Новият Nissan Qashqai също получава е-Power

Хибридната технология ще замести дизеловите двигатели при кросоувъра

Новото поколение на Nissan Qashqai, което ще бъде представено по-късно тази година, ще получи фирмената хибридна система е-Power, заяви пред Auto Express главният оперативен директор на японския производител Ашвани Гупта.


Nissan Qashqai


„Qashqai ще дойде в Европа с e-Power, тъй като това е една от основните ни технологии. Този вариант на модела ще бъде наличен още на старта на продажбите“, коментира Гупта. И призна, че в Nissan ще се окажат от дизеловите двигатели на кросовъра, като те ще бъдат заменени именно от хибридни системи.

При технологията е-Power двигателят с вътрешно горене се използва за зареждане на батерията, която на свой ред задвижва електрически мотор чрез инвертор. Така хибридният автомобил се превръща почти в електрическо превозно средство, като максималният въртящ момент е на разположение на водача от самото начало, движението е напълно безшумно, а разходът на гориво е много нисък.

Освен с тази технология, новият Qashqai ще се предлага и със стандартно хибридно задвижване, при което се комбинират двигател с вътрешно горене и електромотора. Тази версия на кросоувъра ще разчита на технология, създадено от на партньора на Nissan в алианса – Mitsubishi.

На свой ред старшият вицепрезидент на Nissan – Иван Еспиноза, която отговаря за продуктовото планиране в компанията, потвърди използването на е-Power в Qashqai, като намекна, че технологията може да бъде интегрирана и в новия Juke. Той допълни, че малкият кросоувър дори може да получи напълно електрическа версия.

„Целта ни е през 2023 година да продаваме по 1 милион електрифицирани автомобила, така че не изключвам възможността, следващото поколение на Juke да бъде изцяло електрическо. Всичко се свежда до интереса на клиентите ни, който ще определи до голяма степен нашата стратегия за електрификация на гамата“, допълни Еспиноза.

Снимка: Nissan

0 от 500
  • #5
    1 rate up comment 0 rate down comment
    Точно ( преди 3 години )
    Това е "електромобил с удължен пробег" като Volt/Ampera, но на практика сериен хибрид като дизеловите локомотиви. Т.е. имаме генератор, който прави ток, но не движи колелата. Те се движат само на ток. Големият недостатък на Нисан е липсата на контакт за зареждане от мрежата. Но и това скоро ще се промени.
  • #4
    4 rate up comment 0 rate down comment
    #3 ( преди 3 години )
    Според мен може защото няма да се ползва ел.мотора постоянно на макс мощност и има малка батерия буфер не случайно модела им kicks с тази технология има 1.2 литров 80коня двигател и 125 коня електромотор а тепърва има да усъвършенстват
  • #3
    3 rate up comment 0 rate down comment
    анонимен ( преди 3 години )
    до 1 - който го постигне това ще получи нобелова награда. Няма как с 50кс двг да захранваш 100-150 кс електромотор. Освен ако двг-то не работи 3 пъти по-дълго
  • #2
    4 rate up comment 0 rate down comment
    анонимен ( преди 3 години )
    На практика като локомотив. Мазда работеха по подобна идея само че с ванкелов двигател като по-лек.
  • #1
    3 rate up comment 0 rate down comment
    анонимен ( преди 3 години )
    Това Е-power е много интересно особено ако едно малко атмосферно моторче може да захранва 2-3 пъти по-мощен електромотор