IMG Investor Dnes Bloombergtv Bulgaria On Air Gol Tialoto Az-jenata Puls Teenproblem Automedia Imoti.net Rabota Az-deteto Blog Start Snimka Posoka Boec

Шведи ще правят батериите за електричките на BMW

Договорът на германската компания с Northvolt е за 2 милиарда евро

Германският автомобилен производител BMW подписа договор аз 2 милиарда евро с шведската компания с Northvolt за батерии за своите електрически автомобили. Във време, в което азиатските доставчици доминират в производството на батерии, сделката между Northvolt на BMW сигнализира за промяна във веригата на доставки за европейските автомобилни производители с акцент върху устойчивостта и дългия жизнен цикъл на акумулаторите.


BMW


Northvolt ще произвежда батериите за BMW в новия си мега завод, който се строи в Северна Швеция, където планира да получава 100% от енергията си от възобновяеми източници, по-специално от вятърни и водноелектрически централи. Компанията смята да започне производството в новия завод през 2024 г., където също така планира да рециклира по 25 000 тона стари батерии годишно.


BMW - Northvolt


В допълнение към рециклирането, Northvolt ще търси суровини като кобалт и литий за своите батерии. BMW планира да се откаже от използването на редки метали в своите електрически двигатели от пето поколение от следващата година.


BMW


В момента германският автомобилен концерн получава батерии от Samsung SDI и от китайския производител CATL, който също така строи нов завод в Ерфурт. С помощта на тези компании BMW планира да произвежда батерии за своите електрически превозни средства в близост до производствените си фабрики в Германия, Китай и САЩ.

0 от 500
  • #5
    2 rate up comment 0 rate down comment
    Швабен зи каскен ( преди 3 месеца )
    Ако не бяха японците от Панасоник, Тесла нямаше да ги има сега. Панасоник все още правят батериите на Тесла, не знам за какви батерии на Тесла става въпрос - такова нещо никой още не е виждал. А немците са патологично изостанали, но хубавото е азиатците са нареща да им продадат технологии.
  • #4
    1 rate up comment 0 rate down comment
    анонимен ( преди 3 месеца )
    "Лаком Г3 - глава затрива" ако преди 4-5 години немската индустрия не се надпреварваха да залагат против Тесла , сега нямаше да чакат батерии от заводи съществуващи само във въображението им. Мъск още тогава каза че е готов да сподели технологи със заинтересувани , но това бе при акции от 50$, а сега при 1500$ може само да им помаха със среден пръ
  • #3
    2 rate up comment 0 rate down comment
    анонимен ( преди 3 месеца )
    Същите тези азиатци Тесла ги направиха на посмешище за само 7 години собствени разработки. Септември месец пускат на пазара собствена батерия с по-ниска цена, по-голяма енергийна плътност, по-слабо загряване при употреба, по-дълъг живот, по-малко редки метали и без риск от запалване. Като всички тези неща са подобрени с минимум 15%.
  • #2
    3 rate up comment 1 rate down comment
    Швабен зи каскен ( преди 3 месеца )
    Тия Нортволт откога точно правят батерии, че вече са експерти по "дългия жизнен цикъл на акумулаторите"? И то спрямо азиатците дето правя литиево йонни батерии вече 3 десетилетия? Май работата е ЕС дава тука едни пари - трябва да се усвояват.
  • #1
    2 rate up comment 0 rate down comment
    Електричар ( преди 3 месеца )
    "BMW планира да се откаже от използването на редки метали в своите електрически двигатели" - разбирай, BMW ще мине на поевтини асинхронни мотори както Тесла, пък макар и малко по-неефективни от сегашните с неодимови магнити.