Максималната мощност на зареждане, която поддържат електромобилите Audi e-tron и e-tron Sportback в топ-версиите 55 е ограничена на 150 киловата. А това е по-малко от конкурентите. Например, новите суперчарджъри Tesla V3 предлагат 240 киловата, а Porsche зарежда своя Taycan при мощност 350 киловата.
В Audi обаче не смятат, че изостават и обясниха, че техните електромобили всъщност се зареждат по-бързо от тези на конкурентите. От компанията посочват, че батерията не винаги е готова да приеме мощен заряд от ток. Химическите процеси, които се случват при зареждане в акумулаторите, водят до тяхното нагряване, в резултат на което електрониката ограничава подаването на енергия и времето за зареждане се увеличава.
Затова в Audi умишлено са ограничили мощността на 150 киловата, тъй като при по-високи показатели се стига до прегряване. В крайна сметка батерията на e-tron 55 е способна да се зареди от 5% до 70% с ток с максимална мощност, след което енергията започва да намалява.
Пълното зареждане от минималните 5% до 100% при e-tron отнема 45 минути. Все пак, от Audi посочват, че това е възможно само при идеални условия. Литиево-йонните батерии „не обичат“ студа и жегата, които се отразяват на работата им.
Компанията от Инголщад показа и графиката за зареждане на един от конкурентите (не се посочва кой, но вероятно е на Tesla). Там пиковата мощност достига 200 киловата, но при 15% силата на заряда спада под 150 киловата, в резултат на което пълното зареждане отнема не 45 минути, а час.
Трябва да се отбележи, че капацитетът на батерията на Tesla Model X, която е директен конкурент на Audi e-tron, е 100 кВт/ч, докато при германската машина е 86,5 кВт/ч. Това означава, че ако конкурентът на графиката действително е Model X, то разликата от 15 минути се компенсира с допълнителни 13,5 кВт/ч.
Снимки: Audi