IMG Investor Dnes Bloombergtv Bulgaria On Air Gol Tialoto Az-jenata Puls Teenproblem Automedia Imoti.net Rabota Az-deteto Blog Start Snimka Posoka Boec

Audi се оправда за по-слабите зарядни станции

Компанията обясни защо нейните устройства превъзхождат тези на конкурените

Максималната мощност на зареждане, която поддържат електромобилите Audi e-tron и e-tron Sportback в топ-версиите 55 е ограничена на 150 киловата. А това е по-малко от конкурентите. Например, новите суперчарджъри Tesla V3 предлагат 240 киловата, а Porsche зарежда своя Taycan при мощност 350 киловата.


Audi зарядни станции


В Audi обаче не смятат, че изостават и обясниха, че техните електромобили всъщност се зареждат по-бързо от тези на конкурентите. От компанията посочват, че батерията не винаги е готова да приеме мощен заряд от ток. Химическите процеси, които се случват при зареждане в акумулаторите, водят до тяхното нагряване, в резултат на което електрониката ограничава подаването на енергия и времето за зареждане се увеличава.

Затова в Audi умишлено са ограничили мощността на 150 киловата, тъй като при по-високи показатели се стига до прегряване. В крайна сметка батерията на e-tron 55 е способна да се зареди от 5% до 70% с ток с максимална мощност, след което енергията започва да намалява.


Audi зарядни станции


Пълното зареждане от минималните 5% до 100% при e-tron отнема 45 минути. Все пак, от Audi посочват, че това е възможно само при идеални условия. Литиево-йонните батерии „не обичат“ студа и жегата, които се отразяват на работата им.

Компанията от Инголщад показа и графиката за зареждане на един от конкурентите (не се посочва кой, но вероятно е на Tesla). Там пиковата мощност достига 200 киловата, но при 15% силата на заряда спада под 150 киловата, в резултат на което пълното зареждане отнема не 45 минути, а час.


Audi зарядни станции


Трябва да се отбележи, че капацитетът на батерията на Tesla Model X, която е директен конкурент на Audi e-tron, е 100 кВт/ч, докато при германската машина е 86,5 кВт/ч. Това означава, че ако конкурентът на графиката действително е Model X, то разликата от 15 минути се компенсира с допълнителни 13,5 кВт/ч.

Снимки: Audi

0 от 500
  • #4
    0 rate up comment 0 rate down comment
    Боб ( преди 5 месеца )
    Не смеят да им зададат,усещат че ще пламне някой ***.
  • #3
    2 rate up comment 1 rate down comment
    анонимен ( преди 5 месеца )
    Ако оставим хейта настрана, Ауди и Порше имат второто най-добро управление на батериите с охлаждане и подгряване когато се налага, а като скорост на зареждане не отстъпват много от Тесла. Ако човек погледне графиката на зареждане, обаче, се забелязва доста по-силов, стъпаловиден подход, което неминуемо ще намали живота на батерията. При Тесла графиката е плавна.
  • #2
    3 rate up comment 1 rate down comment
    анонимен ( преди 5 месеца )
    Най-вероятно както пише конКурента е Тесла Х който е с остарели охлаждане и батерии а при модел 3 графиката започва с 250квт до около 25%, пада до под 130квт на около 55% и под 90квт на 75-80% така че както си личи и при Ауди няма смисъл да се зарежда над 75-80%(и да се чака още 20на мин) освен ако не е наложително
  • #1
    5 rate up comment 3 rate down comment
    hahahah ( преди 5 месеца )
    Като ги слушам немците и ме напушва смях! Не че не могат да измислят нещо гениално, могат по всяко време всеки, и корейци и китайци, ама за коли и станции дето американците от преди седем години са почнали да инвестират и осъвършенстват да даваш акъл.....