IMG Investor Dnes Bloombergtv Bulgaria On Air Gol Tialoto Az-jenata Puls Teenproblem Automedia Imoti.net Rabota Az-deteto Blog Start Posoka Boec Черно море

Колите на Tesla получават „вечни“ акумулатори

Новите батерии, създадени с фирмата CATL, изкарват 2 млн. км

Наскоро от Tesla обявиха, че съвместно с компанията CATL разработва батерия за електромобили, която може да изкара пробег от 1 млн. мили (1,64 км). Тя трябва да дебютира при произвеждания за пазара в Китай Model 3 в края на тази или началото на годината. 


Tesla батерии


От CATL обявиха, че са готови с батерията и могат да стартират нейното серийно производство. При това пробегът се оказва още по-голям – 1,24 млн. мили, което е 2 млн. км. Срокът на служба на новия акумулатор е 16 години. За сравнение, сегашната генерация батерии имат гаранция от 150 000 км или 8 години. Ако пробегът от 2 млн. е реален, това означава, че новите акумулатори ще изкарват повече, отколкото един автомобил може да измине. И на практика тези батерии ще бъдат вечни.

А дори и без тях Tesla успя да утрои продажбите си на Model 3 на пазара в Китай само за месец. От местната асоциация на производители на автомобили (CPCA) съобщиха официално, че през май компанията на Илон Мъск е продала 11 095 бройки от модела, докато през април резултатът е 3635.


Tesla Model 3


Резкият скок си има няколко обяснения. Първото е, че Китай излиза от кризата с коронавируса, като една от мерките на правителството беше въвеждането на сериозни субсидии за гражданите при покупка на нов електромобил. Освен това, заради пандемия Tesla намали цените на Model 3, което доведе до повишено търсене.

Снимки: Tesla

0 от 500
  • #12
    0 rate up comment 0 rate down comment
    анонимен ( преди 3 години )
    Това на снимката не е ли батерия от Болт.
  • #11
    0 rate up comment 0 rate down comment
    Filip ( преди 3 години )
    Абе какво има вечно *** глупостите
  • #10
    2 rate up comment 0 rate down comment
    сепуко харакири ( преди 3 години )
    ...утроили продажбите в Китай до...11 хиляди бройки.Майтап.На милиард население, на милионен пазар продали 11 000 бройки.Страшен бум.Въх мари майка!
  • #9
    10 rate up comment 2 rate down comment
    shvaben ( преди 3 години )
    Закривай тракалниците: TDI, TSI да отиват в историята.
  • #8
    5 rate up comment 5 rate down comment
    анонимен ( преди 3 години )
    16 години живот не означава вечно особено за автомобилния парк в България :)
  • #7
    11 rate up comment 0 rate down comment
    До браво ( преди 3 години )
    Има и един друг момент - това увеличение на ресурса ще увеличи сериозно цената на употребяваните коли. Едно е след 10 години да очакваш да смениш батерия за 10+к и да искаш да се отървеш от колата максимално бързо, друго е като знаеш че има сериозен ресурс тепърва
  • #6
    6 rate up comment 1 rate down comment
    hahaha ( преди 3 години )
    Лудница!!!
  • #5
    10 rate up comment 0 rate down comment
    още 1 до тинтирито ( преди 3 години )
    То пък сега като идват на 500к км колите все едно пък са здрави. Ако уцелиш късата клечка (тоест има добър шанс) си в сервиза през месец, ако не и всеки месец. Да ясно, че при такъв километраж ще има какво да се смени и пипне, но няма да е по-лошо от нормален автомобил. Като се завърти сериозен вторичен пазар ще се навъдят и версии на софтуера за флашване. Ако дори Тесла не се погрижат за това. Та ако не ползваш автопилот сигурно ще е ок.
  • #4
    3 rate up comment 17 rate down comment
    Тинтири-минтири ( преди 3 години )
    До Браво - като ти дойде на 500 хил км ще е пред разпад, дори батерията да има капацитет всички останали компоненти ще са заминали, а електрониката ще е тотално полудяла. Ако си мераклия - пожелавам ти да си вземеш такава, ама си предупреден ;)
  • #3
    2 rate up comment 7 rate down comment
    ( преди 3 години )