Компанията Jaguar Land Rover оборудва флагмана си Range Rover, който празнува 50-годишния си рожден ден, с нов 3,0-литров дизелов двигател от семейството Ingenium.
Моторът с 6 цилиндъра е част от „умерена“ хибридна система и ще се предлага в 3 варианта на мощност. Агрегатът ще бъде достъпен както за стандартния Range Rover, така и за модела Range Rover Sport. При модификацията D250 мощността е 249 к.с. и 600 Нм, при D300 – 300 к.с. и 650 Нм, а при D350 – 350 к.с. и 700 Нм.
Дизеловият двигател е включен в 48-волтова хибридна система (MHEV), която работи на същия принцип като бензиновите аналози с 4-цилиндровите мотори, поставяни на Range Rover Evoque, и 6-цилиндровите при Range Rover Sport. Той заменя 3,0-литровия TDV6 с 249 к.с. и 4,4-литровия SDV8, които ще отпаднат от гамата на марката.
От британската компания съобщават, че разходът на гориво при версията с 300 к.с. е 7,1 л/100 км, а при тази с 350 к.с. - 7,7 л/100 км. Използването на допълнителен електромотор, както и на модернизирани катализатори, позволява намаляване на вредните емисии с 37 г/км. Това става и благодарение на използването на нов филтър, който улавя твърди частици с размер под 2,5 микрона.
Всъдеходът е и по-динамичен с новия си двигател в сравнение с досегашната версия SDV6. Тя ускорява от 0 до 100 км/ч за 7,4 секунди, докато модификацията D350 се нуждае от 6,9 секунди за същото упражнение.
Снимки: Jaguar Land Rover