IMG Investor Dnes Bloombergtv Bulgaria On Air Gol Tialoto Az-jenata Teenproblem Automedia Imoti.net Rabota Az-deteto Blog Start Snimka Posoka Boec

Електромобил разгроми бензиновите коли при дебюта си в рали-кроса

Австриецът Манфред Щол неочаквано спечели етап от първенството на Унгария

Електромобилите често печелят надпревари срещу бензинови автомобили, като това става предимно при състезание по ускорение на писта. Колите на ток обаче имат един сериозен недостатък в сравнение с конкурентите – те са доста по-тежки. Затова е и изненадващо, че именно електромобил спечели състезание по рали-крос в Унгария през уикенда.


Ford Fiesta ElectRX


В случая става дума за преработен Ford Fiesta, който е построен като част от така наречения Project E. Идеята е от 2022 г. такива електромобили да могат да участват на равни начала с бензиновите коли в световния шампион по рали-крос. Засега машините на ток преминават изпитания, като една от тях дебютира в официално състезание.

Зад волана на електромобила Ford Fiesta ElectRX в Унгария беше австрийският пилот Манфред Щол, който има участие в световния рали-шампионат. Той спечели първата квалификация, завърши втори в промеждутъчния етап, след което победи в 1/2-финала и накрая триумфира във финала на състезанието.


Ford Fiesta ElectRX


Втори завърши местната звезда Томаш Карай, който се състезава и в европейския шампионат по рали-крос. Той пилотира новата версия със задвижване на четирите колела Audi S1, която е оборудвана с 2,0-литров бензинов турбомотор.

Електрически състезателни машини за рали-крос ще могат да бъдат построени на основата на собствени шасита и каросерии на отборите, участващи в първенството, но батерията и електромоторите ще бъдат стандартни за всички. Задвижващият агрегат се състои от 3 двигателя на ток със съвкупна мощност от 612 к.с., като е производство на австрийската компания STARD.


Ford Fiesta ElectRX

Снимки: Motor1

0 от 500
  • #13
    0 rate up comment 0 rate down comment
    Недоразбрал ( преди 1 месец )
    Не знам за какво точно спорите относно батерии, но аз ще споделя едно мое наблюдение. Наблюдението ми е върху хибридна система от миналият век със 7,4kVA NiMH батерия. Та тоя таралясник си зарежда допотопната батерия за 1мин. спускане по наклон и това му позволява да измине още 10 км на равно с неговата мижава 200kW установка без да пали бензинката. Е..... 7,4kVA за 1 мин. На NiMH....... Оставам на вас да измислите останалото за Li-ion на 88kVA!
  • #12
    0 rate up comment 1 rate down comment
    к. к. ( преди 1 месец )
    Лято е. Тръгнал си на море с новичката си Тесла 3. Пробег - 600 км. Казваш си, пей сърце, ще стигна без зареждане до Царево, даже ще ми останат още 100 км. пробег. Качваш се на магистралата. Набичваш 150 км/ч., климатика и музиката на мах и медитираш. По някое време гледаш остават ти 400 км пробег, а ти си на точно 400 км. от целта. Продължаваш все така е някъде около Ст. Загора се оказва, че вече немаш ток да стигнеш да края. Намаляваш на 80-90-100 км/ч. и почваш да се ослушваш за заряд....
  • #11
    1 rate up comment 0 rate down comment
    Хаха ( преди 1 месец )
    Бая тундбергци тук при автомобилите, ама кат падне акумулатора (дет мнооого държи) стават много забавни
  • #10
    2 rate up comment 1 rate down comment
    Гост ( преди 1 месец )
    До №9. Прав си, но диференциала няма да ти покаже грешка за null пойнтер :-) Те така говореха и за системите 4x4 с разни помпи управлявани от електроника, които безстепенно да определят предаването на момента, но Торсен с остава най-доброто. Като ги гледам какви читави софтуери пишат... предпочитам диференциал
  • #9
    5 rate up comment 1 rate down comment
    ( преди 1 месец )
    Кой диференциал може да накара 3 колела да ускоряват на максимум, докато едно спира и в следващата стотна ОБРАТНОТО - едно да ускорява на пълна тяга а останалите 3 да спират? Кажете по-ненормално задвижване от това, което може да си играе с тягата на всяко колело просто ей така за едно мигване време и да вади тяга от целия диапазон -100% до +100% с тази скорост? Кой пилот може да си премести крака от газта на спирачка за една стотна? Коя кола има център на тежестта на 20 см от земята? Ясно е.
  • #8
    1 rate up comment 3 rate down comment
    ( преди 1 месец )
    8 часа зареждане? Старо ти е календарчето - края на 90-те някъде. Сега всички коли имат зареждане на прав ток (DC) и е в рамките 30-40 минути. Масовите стандарти са 2: CCS щепсел (Европа) и CHAdeMO (японски коли). На бързите зарядни у нас и по света винаги са по 2 кабела с двата стандарта. Малко по-високото тегло на електричките се компенсира от мощност, тежест ниско в пода и векторно управление на въртящия момент към 4-те колела 100пъти/сек. За 1 стотна тягата се превръща в спиране и обратно!
  • #7
    5 rate up comment 0 rate down comment
    анонимен ( преди 1 месец )
    До № 6 състезанията са от по няколко обиколки продължаващи минути общо цялото състезание в което работи автомобила не е повече от 2 часа дали има и толкова и това разпределено в два дена до колкото знам.
  • #6
    4 rate up comment 11 rate down comment
    анонимен ( преди 1 месец )
    Няма лошо, но след 200 км. ще търсих контакт и 8 часа, да зареди. Тъпо е, непрактично е все още!
  • #5
    2 rate up comment 0 rate down comment
    Аз ( преди 1 месец )
    Копи пейст: Идеята е от 2022 г. (текст от статията)
  • #4
    9 rate up comment 0 rate down comment
    MaHuaK ( преди 1 месец )
    Това е рали-крос, а не WRC (пише си) В рали-кроса има няколко категории, най-мощните са над 1000 коня