Съществуват доста класации, опитвали се да селектират най-великите образци във вече 135-годишната история на автомобила. Някои от тях са добре аргументирани, други са просто евтин начин за привличане на внимание. Но подборката на американското Car & Driver е несъмнено от първия вид. Едно от най-уважаваните издания на автомобилна тематика навършва 65 години и в чест на юбилея подбра 30-те най-забележителни коли, някога тествани от него.
Селекцията обхваща единствено периода, в който C/D е съществувало, тоест от 1955 насам, така че е разбираемо отсъствието на машини като Ford Model T, Alfa Romeo 2900 B или Bugatti 57 Atlantic. И понеже ставата дума за списание, което винаги се е интересувало от спорта и пътното поведение повече, отколкото от удобствата и технологиите, можем да разберем и пълната липса на марки като Mercedes. Разбираме даже защо в един момент свеждането на любимите коли до 30 се е оказало невъзможно, и в крайна сметка класацията обхваща 32. След първата част, обхващаща периода 1955-1985, ето и втората.
Най-великите коли в историята - I част (ГАЛЕРИЯ):
Илон Мъск е прочут с навика да пропуска обявените от самия него срокове. Но славата му в автомобилния сектор дойде, защото веднъж той изпревари сроковете - през 2012, когато пусна на пазара сериен електромобил с показатели, смятани от другите за невъзможни. Model S има и немалко недостатъци, но именно той ще остане в историята като първата кола, доказала, че електромобилите могат да бъдат привлекателни и желани. Мъск го постигна, като изимитира подхода на Apple: докато останалите се мъчеха да правят малки, компромисни (и максимално екологични) електрически коли, той заложи на неща като голям обсег, висока мощност, комфорт и време от 0 до 100 км/ч. Другата "революция" на Tesla бе, че се върна към един отдавна забравен "вертикален" подход в производството и дистрибуцията, без да разчита на широки вериги от поддоставчици и от дилъри. Икономическото преуспяване на компанията все още не е факт, но утвърждаването й като име не може да бъде оспорено.